Senaste nytt Forums Övriga Off Topic För jävligt…

• fredrik-ygge

Medlem
    12 februari, 2007 vid 13:27
  • fastforward

Medlem
    12 februari, 2007 vid 14:35

Jag har en bekant som driver en städfirma i sthlm som satt och drog lite historier med hans kontakter med facket. Det är ju så att man blir mörkrädd – vilka maffiametoder de kör med alltså… Visst, fackföreningar är i grunden en bra grej men det måste ju finnas gränser.

• jat

Medlem
    13 februari, 2007 vid 20:52

Håller med att fackrörelser är bra, men vad de nu börjat med är inte bra. Och de kör endast hårt mot småföretag. Det är ju smart. Det lägger ju all grunder til att bara stora företag med utlandsägande och huvudkontor utanför sverige som skiter i kollektivavtal är de enda som blir kvar.
    Känns inte som en långsiktig lösning. Känns som termen ”slowly working themselves out of business”.
    Känns som kan kunde ha en omröstning om hur många år det tar innan Fackrörelsen i sverige i den tappning de har i dag dör och ngt annat kommer istället. Tar en eller två mandat perioder?
    /J

• jomensaatt

Medlem
    14 februari, 2007 vid 11:32

Ett skäl att jag inte är med i facket. Det är förgjävligt att de ska få hålla på med dessa maffiametoder, inte ett smack bättre än mc-klubbars utpressningsmetoder.

• sinclair

Medlem
    14 februari, 2007 vid 12:18

@fastforward 364783 wrote:

Jag har en bekant som driver en städfirma i sthlm som satt och drog lite historier med hans kontakter med facket. Det är ju så att man blir mörkrädd – vilka maffiametoder de kör med alltså… Visst, fackföreningar är i grunden en bra grej men det måste ju finnas gränser.

Hyregästföreningen burkar också försöka hota sig fram de med. Bodde i hyrelägenhet för några år sedan. Mannen från hyregästföreningen blev riktigt otrevlig när jag sa att jag inte var sugen på att gå med.

• fastforward

Medlem
    14 februari, 2007 vid 15:26

@Sinclair 365073 wrote:

Hyregästföreningen burkar också försöka hota sig fram de med. Bodde i hyrelägenhet för några år sedan. Mannen från hyregästföreningen blev riktigt otrevlig när jag sa att jag inte var sugen på att gå med.

Känner igen det faktiskt. Bor för närvarande i hyresrätt och har haft folk från dem som knackat på. Det sjuka är att de lägger fram det som att det är obligatoriskt att vara med. De tycker exempelvis att man ska skriva på en massa papper direkt i dörren och ser konstigt på en om man vill kolla upp dem innan. Hittils har jag kommit undan med att säga att jag ska bestämma mig senare i veckan eller något men nu har jag kommit fram till att jag inte ska gå med alls så vi får se vad de säger om det.

Det är faktist lite samma känsla man får av de där religiösa personerna som ringer på ibland och vill prata om Jesus – som de ser det så är man en förtappad själ som ännu inte har upptäckt gud och de gör mig en jättestor tjänst som kommer och räddar mig från mörkret. Folk som inte kan föreställa sig att det finns människor med andra åsikter än dem själva tycker jag är riktigt scary.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic För jävligt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.