Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FÖR LÄNGE SEDAN
-
FÖR LÄNGE SEDAN
Publicerad av tomas70 på 20 november, 2005 vid 14:16VORE KUL ATT SE LITE GAMMALT.80-90TAL HUR NI SÅG UT DÅ.
skarabe svarade 14 år, 6 månader sedan 43 Medlemmar · 110 Svar -
110 Svar
-
….jag tror det var 91-92. Borkhavn i Ringkøbing Fjord, ett riktigt plattvatten ställe men blåste gjorde det jämt. Och bara ett par mil till Bla Vand om man ville ha vågor.
Brädan var en F2 Starlit 88liter, segel Gaastra CS2 5,7m². -
Knatte
Gäst20 november, 2005 vid 15:56Här är bilder från det glada 80-talet, från mitt gamla “spot” Sundhammar i kungälvs skärgård
En Course racer “Tiga race” Lätt, men ömtålig som ett äggskal
En Vinta 290, men första lilla bräda och ett av mina få Gaastra segel. Det var innan de genomlattade seglerna kom Bara en sådan sak
En tidig F2 Strato Årsmodell -83/84 och ett segel med hur många lattor som helst
På den tiden fanns det bara bröstselar och de var rosa -
gastra 5.3 segel
F2 Sunset
Alltså inte sunset slalom utan förgångaren… den var riktigt snabb! -
Knatte
Gäst20 november, 2005 vid 18:44Japp!
Fast du hade grymmare färgsättning
Men jag hade ryggficka och metallspännen i stället.. -
Dagens grejer är ju bättre, MEN frågan är om man är lyckligare för det, jag tror inte det!!
-
Lökenäs, Öland. Tidigt 90-tal, kanske -93 eller så. Tomas Persson slalom 5.7 och samma vågis jag fortfarande kör och som fortfarande behöver 4.5 eller mindre för att vakna till liv på riktigt.
-
JSM tidigt 80-tal.
Åskbyar upp till kuling, däremellan stiltje.
Bräda Windsurfer orginal!
Resultat tyvärr inte bättre än 10 plats. -
Rhodos -86
Första full lattade seglet!
Bräda 255 hemmabygge. -
Rhodos -89
Nu sitter frammåtloparna, men bakåt är fortfarande ett mysterium. Notera midjeselen! -
Pozzo -89.
Tokigt roligt en hel vinter med surf med Dunkerbeck, Vidar, Stien och grabbarna. -
Sorry för bildkvaliteén men det är första gången jag skannar gamla bilder.
/Gammelsmurfaren
Logga in för att svara.