Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FÖR LÄNGE SEDAN
-
Knatte
Gäst22 november, 2005 vid 20:44Då pratar vi om samma kille
Jag skall ta fram lite bilder på Martin då
Magnus Liesen ser du in action, på killen som gör en väldigt tvär gipp i mina bilder ovan..
Var seglar Magnus och Martin nu för tiden, nyfiken -
Grymt, en riktigt avslöjande bild på Martin vore fint . Tja, de seglar nog där man brukar segla mest, typ Apel och så verkar de kunna skåne rätt bra, tror nån av dem har stuga nära borrby. Jag lurade iväg dem till Lejet i oktober och det verkade de gilla.
Annars är det två grabbar som är rätt noga att påpeka att man inte seglar om det inte finns vågor osv.
-
Knatte
Gäst22 november, 2005 vid 21:10Tror vi inom Sundhammar Surf society har utvecklas olika. Mest slalom för mig, sedan jag kom ner till GBG. Men både Martin och Magnus, var riktigt grymma för 15-20 sedan. Skulle vara kul att se hur bra de är nu
Mer bilder kommer nog under morgondagen.. -
De sköter sig fortfarande utmärkt. Oldies but goodies. Martin har tjatat så jäkla mycket om gamla tider osv, men i år köpte han nytt nästan allt ting och upptäckte att utvecklingen gått framåt.
PS, ang din tråd, jag testade min Tiga Slalom 260 årsmodell -90 härom året. Det har hänt en del. Tex har halkskyddet uppfunnits.
-
Svar till:
PS, ang din tråd, jag testade min Tiga Slalom 260 årsmodell -90 härom året. Det har hänt en del. Tex har halkskyddet uppfunnits.
[/ QUOTE ]
Två invändningar:
1: Hur bra halkskydd tror du dina nuvarande brädor kommer ha om 15 år?2: Bic har fortfarande inte uppfunnit halkskyddet.
-
Svar till:
1: Hur bra halkskydd tror du dina nuvarande brädor kommer ha om 15 år?
[/ QUOTE ] Om femton år har min fotsulor muterats till att ha en undersida av pad-material
Svar till:
2: Bic har fortfarande inte uppfunnit halkskyddet.
[/ QUOTE ] Fransmännen ska ju alltid krångla till det.
-
Knatte
Gäst23 november, 2005 vid 14:25Nu kommer några utvalda bilder från den gamla ordföraren i SSS
Snacka om variotoppar på den tiden. Seglet är nog omkring 3.5 kvm eller liknandeSedan kommer jag själv
Så här såg man ut i slutet av 80-talet. Mycket har hänt sedan dess
Men en rosa Gaastra jacka, var en trogen följeslagare i många år.
-
Knatte
Gäst23 november, 2005 vid 15:41var
-
jag tror att puddingen from the past finns kvar inom dig!
-
Knatte
Gäst23 november, 2005 vid 15:48Man hoppas ju själv detta, men så helt plötsligt så vaknar man av väckarklockan och återförs till verkligheten
-
Grymmt fjuniga bilder! Det är ju sant, det var bättre förr. Tack sör ammunitionen Knatte, här skall avfyras.
-
Bifogar 3 bilder på mig själv från mitten av nittiotalet. Brädan är en Bic rumba från -90 (tror jag) och seglet är ett gammalt NP racesegel, 4,5m2. Platsen är sandhamn.
/Fjant
-
2 (Notera förtöjningen av båten… Det blåste riktigt bra denna dag!!!)
Logga in för att svara.