Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FÖR LÄNGE SEDAN
-
Har inte windsurfat sedan -93…har testat lite surf utan segel ett par gånger men inte mer. Fast jag funderar på om man skulle ta upp det igen, iaf testa.
Rad= Robert Andersson….hängde mycket i den där boden, ägde t.om en sådan där Mistral med flex:). Vi var väl de yngre på den tiden, jag, Jocke, Tobbe, Patrik o Marcus. -
Knatte
Gäst4 januari, 2007 vid 11:07@Rad 357462 wrote:
Har inte windsurfat sedan -93…har testat lite surf utan segel ett par gånger men inte mer. Fast jag funderar på om man skulle ta upp det igen, iaf testa.
Rad= Robert Andersson….hängde mycket i den där boden, ägde t.om en sådan där Mistral med flex:). Vi var väl de yngre på den tiden, jag, Jocke, Tobbe, Patrik o Marcus.:smirk: :smirk: Den Mistral Challenge flex minns jag väl och även dig minns jag:tongue:
Jo, ni var och är ju 3-4 år yngre om jag minns rätt. Det var en rolig tid, när vi höll på i Sundhammar. Tyckte det alltid blåste på den tiden 😉 -
Knatte
Gäst6 januari, 2007 vid 11:03Robban ? jag hittade några gamla kort, där det är en Mistral med:wink:
Men jag minns inte om det fanns flera Mistral i byschan eller om det är du som har fastnat på bilderna :tongue:
Du kanske kan hjälpa mig på traven där… Sedan har jag dålig koll på vilka som seglar. Det är ju bara Magnus som jag är 100% på…Helt klart var ju Topsails populärt bland surfarna i Sundhammar då..
-
Knatte
Gäst6 januari, 2007 vid 11:08Sedan hittade jag några gamla godingar på mig själv:blush: :blush:
Dessa bilder bör vara från omkring 90? Om jag inte minns fel, så var min Tiga 260 modell -90 och denna syns ju på bilden..
Så här såg det ofta ut, även på denna tiden :tongue: :tongue:
-
Knatte
Gäst6 januari, 2007 vid 16:07För att ge lite perspektiv hur länge sedan detta är, så var det innan snabbkopplingsbommarna :blush:
Det sitter en Bic fönsterfena (med slot/slits mot spinn-out) på min Tiga 260. Det fanns inget som hette genomgående fenboxar (utom på vissa tävlingsbrädor bla min stora Tiga Racing hade detta) vid detta glada och färglada tidsepok:wink: 😉
Klallrosa, glatt gula och gröna färger var högsta mode, inte bara inom surfingen:tongue: -
Här kommer en hardcore bild när jag lärde mig surfa uppe i dom norrlänska skogarna i början av 80-talet
-
@Bjornen 357890 wrote:
Här kommer en hardcore bild när jag lärde mig surfa uppe i dom norrlänska skogarna i början av 80-talet
Några år senare (med samma flytväst !) när jag hade lärt mig bodydrag och en bild när vi seglade på Burträsket utanför Skellefteå. Jag seglade då på en Tiga swift, tror att den var 320 lång och med infällbart centerbord. Kul var det !
-
Knatte
Gäst6 januari, 2007 vid 20:52Kul med lite flera gamla godingar från förr 😉
-
Knatte;357849 wrote:Robban ? jag hittade några gamla kort, där det är en Mistral med:wink:
Men jag minns inte om det fanns flera Mistral i byschan eller om det är du som har fastnat på bilderna :tongue:
Du kanske kan hjälpa mig på traven där… Sedan har jag dålig koll på vilka som seglar. Det är ju bara Magnus som jag är 100% på…Visst kan jag det! Kul att du hittade mig på några bilder oxå! Såg ett tag ut som om jag hadde missat en bra dag;) Det bör vara runt -90…skaffade lite NP segel och en Fanatic ultra mosqito( 252 lång bräda som krävde lite vind:shocked: ) senare och sista surfet med de prylarna var hösten -92.
Här är jag! I egenhändigt combat sprejad hocky hjälm. Mistralen blev jag som tur av med då någon gjorde inbrott i boden och snodde den. Den var tung i baken som en fullastad raggarbil:grin: .
Japp, jag igen i något föga avancerat hopp.
Ovanstående: Här blåser det mer, 3,3:an är riggad. Mistralen har fått ge vika för ett extremt fult hemmabygge. Med 99% säkerhet så landar jag inte det hoppet, brukade nog mest dråsa ner i samma position…
Ovan: Marcus missar något…
Ovan: Troligvis jag…det där är nog ett tappert försök på 360…brukade mest sluta med ett “hoppa av och vattenstarta”.
Ovan: Jocke hoppar framför Patrik.
Ovan: Torbjörn laddar på i ett ostrulle försök. Om man landade på ryggen så att man tappade luften räknades det nästan som lyckat:wink:
Ovan: Tobbes hemmabygge.
Ovan: Andreas, Jockes bror.F_n, det var ju lite kul på den tiden…
-
Knatte
Gäst7 januari, 2007 vid 16:16Robban ! Härligt att du kunde fräscha upp mitt sviktande minne där…..:wink: Du får väl testa lite nya prylar och se om du inte kan bli biten av surfbacillen igen 🙂
-
RAD>> Minst ett fel. Alldeles för snygg bräda för att vara Tobbe.
-
Knatte
Gäst7 januari, 2007 vid 20:44@Nisse Turbo 358062 wrote:
RAD>> Minst ett fel. Alldeles för snygg bräda för att vara Tobbe.
Ahaaa, mystiken tätnar igen.. Finns det flera gamla SS:are och petar i tråden :tongue:
-
Nisse Turbo;358062 wrote:RAD>> Minst ett fel. Alldeles för snygg bräda för att vara Tobbe.
Hmm, det måste vara åldern, jag får inte ihop det:crazy:. Jag var lite fundersam på om Tobbes bräda verkligen såg ut så på undersidan men gissade. Samma med snubben som ostrullar, Tobbe hade ju ett hemma bygge men jag är osäker på om han körde NP combat…hmmm…Snubben med snygga brädan kanske skulle kunna vara någon av de tre boysen som åkte till Australien? Ostrulle killen kanske är ytterligare en i denna trio?
(om jag fortsätter kolla på surfminnen så kan jag snart inte gå på stan som en vanlig man när det är kulingvarning…)
-
Knatte
Gäst8 januari, 2007 vid 08:44@Rad 358104 wrote:
Hmm, det måste vara åldern, jag får inte ihop det:crazy:. Jag var lite fundersam på om Tobbes bräda verkligen såg ut så på undersidan men gissade. Samma med snubben som ostrullar, Tobbe hade ju ett hemma bygge men jag är osäker på om han körde NP combat…hmmm…Snubben med snygga brädan kanske skulle kunna vara någon av de tre boysen som åkte till Australien? Ostrulle killen kanske är ytterligare en i denna trio?
(om jag fortsätter kolla på surfminnen så kan jag snart inte gå på stan som en vanlig man när det är kulingvarning…)
Ostrulle killen hette nog Thomas och var en av Austrailen killarna. Jag tror denna brädan man ser, är en Austrailenbräda som hade små bulbar “phases” om jag minns rätt:tongue:
Jag minns att det var nya heta grejer med dessa fördjupningar på denna tiden… -
@Knatte 358113 wrote:
Ostrulle killen hette nog Thomas och var en av Austrailen killarna. Jag tror denna brädan man ser, är en Austrailenbräda som hade små bulbar “phases” om jag minns rätt:tongue:
Jag minns att det var nya heta grejer med dessa fördjupningar på denna tiden…I Uppsala kom Filip hem med en Wave Scalpel (aussie-custom tror jag) med såna där runda gropar i. Sen drog han på sig hjälmen och skulle ut och ladda framåtar på Alnäs. Jävligt hett på den tiden minns jag där man stod med sin Alpha 105 och gamla Gaastra Speed-Slalom 4,5 eller vad det var…
Logga in för att svara.