Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › FÖR LÄNGE SEDAN
-
Tänkte skapa lite liv i den här fina nostalgitråden ,med lite romantiska bilder
ifrån danmark o ett då nyupptäckt spot (fiskfabiken) , även lite sköna bilder ifrån klitmöller . dessa är tagna 1988 o 1989. -
Aj vad häftigt. Kul att det är igång snaaart. Eller hur FNASSEL
-
Några ytterligare bidrag:
1985: Min morbror på en Alto och lillbrorsan på min Tiga Sprint (320, infällbart centerbord, staketfena i lexan och bara 150 liter. Morbror tyckte jag hade gjort ett idiotköp för den sjönk ju i nosen när man skulle stagvända. Det fick jag skit för länge – slösaktig jag var med mina surt förvärvade pengar.)
[IMG]http://farm1.static.flickr.com/184/442341549_f0197c6787.jpg?v=0[/IMG]
1984: Moby D*ck manligt rosa våtdräkt och läcker bröstsele med bred “spreader bar” som fördelade kraften jämt över bröstkorgen. Ehhh, i teorin… Okespor skor för att överhuvudtaget få fäste på den feta polyetylenen…
1982: Jag i en stilfull Laydown Lavemang 360 på min Windglider Aloha.
1985(?): Stilstudie av en grym fullplaningsjipp (NOT) med tidigare nämnda Tiga Sprint. Notera den vackra noserockern. Eller, avsaknaden av den… Segel, Topsails 6.6 cambersegel i mylar/dacron. Grymt (dåligt)! Sedan dess har jag vågat vägra cambers. -
Schysst med lite härlig pastellfärgs nostalgi ifrån ett årtionde ,då ord så som
“radikal ,killerloop” var hett.
Vid den här tiden kunde man köpa produktionsbrädor ,där rockerlinjen kunde diffa flera cm på samma modell (speciellt vinta).
De som svar snabbast på vattnet hade en bottenshape som var dubbelkonkav med planingskanter typ” Tiga slalom 260″.Det fanns egentligen bara en riktigt radikal produktions vågbräda o den var desutom helt okrossbar o svensktillverkad (surfpartner Sky).
255 lång 70liter 13kg .
Det är tur att material utvecklingen har gått framåt rejält: -
Hittade några bilder från 90/91. Jag ska gräva mer i fotolådan när tid ges.
Uppsala 90 1 bild och Hyeres 91 2 bilder
Orange! Oneill dräkt och Mosca point ( numera Proof ) custom bräda.
-
verkligen roligt att se hur det var förr.. haha många glada skratt när man ser alla färgglada saker 😉
-
Kommer ngn i håg cheese rollen ?
här några gjorda av Honken på maui -92 -
Jodå, nog gör jag det alltid… 😉 (i stort sett enda tricket jag kan ;)) Bilder från mitten av mars i år:
-
Nisse Turbo;358062 wrote:RAD>> Minst ett fel. Alldeles för snygg bräda för att vara Tobbe.
Om jag vore ex president i SSS så skulle jag nog låta bli att kommentera andras hembyggen..
Alla har vi lik i garderoben:wink:
-
Knatte
Gäst15 augusti, 2008 vid 09:56Snart är väl hela gamla SSS reggade här?? 🙂
-
PeteZa
Gäst11 november, 2009 vid 07:32Gamla bilder med skate & surf från Sigtuna:
-
Har ni sett det här!
[nomedia=”http://www.youtube.com/watch?v=_koZRMIpdco”]YouTube- Extreme Vintage Windsurfing[/nomedia]
Billy Idol är med.
-
Grrrr;587817 wrote:Har ni sett det här!
YouTube- Extreme Vintage Windsurfing
Billy Idol är med.
Billy Idol hehe… vad hette han, Eric Thieme? Sjysst berättarröst också haha.
Dock, ser ett bortglömt trick som kommer dammas av helt säkert: 1:09. Cheeserollen nästan som en Push – cooolt!
🙂
Logga in för att svara.