-
Förälskad i min nya bräda – men stopparna…
Hej hopp,
Jag fegtestade min Goya One L -08 i lördags i TT och känner att den är perfekt. Den inbjuder till buskörning och det behöver jag. Den glider också förvånansvärt bra i vindhålen…svänger grymt och är allmänt rapp och snärtig. Bär mina 88 kg och är väldigt välbalanserad. Den är ca 15 cm kortade än min gamla bräda och det är bara positivt. Jag höll på att näbba ett par gånger pga att den är så rapp men det är ju det som gör den kul.
Toköverriggad med 5.7 och riktigt äckligt chop var dock inte så kul…den var ganska studsig fast å andra sidan är det mesta studsigt i TT-chop.
Summa summarum: supernöjd och brädan kommer att utveckla mig enormt.
Jag är bara ledsen att jag inte köpt den tidigare. Det är inget fel på min gamla Score111 men den är mer freeride och det stadiet har jag passerat känns det som. Jag har lite Volvo V70 känsla med Scoren och hmmm…gocart med Goyan…äh dålig liknelse…Dock…stropparna…no way att få i ett par 44-or med våtskor…vilka stroppar är det som gäller? Jag brukar ALLTID köpa på mig fel saker när jag åker till affären så jag tänkte fråga här först. Jag ska köpa ett par Atan Hot Wave Polar 7mm eftersom jag har ett hål på min ena sko och det var inte skönt…ganska domnad fot s.a.s.
Men brädan….ooooo så bra det kommer att bli i vågorna.Jag fegtestade för att lära känna brädan, trimma osv…TT är då klockrent. Testade f.ö. col water mitts handskar också och det var första gången någonsin med handskar och utan kramp (lite känningar om jag ska vara ärlig).
🙂 En nöjd och glad nybliven Goyaägare.
P.S I lördags (efter lunch) var det nästan Ouästerviksklass på byarna…Jag måste segla Lucerna i jul…not…
Logga in för att svara.