Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Forbjudna strander…
-
Trygghansa ansåg att kitesurfing inte är en flygsport, snarare en vattensport, och då gäller försäkringen.
Sen ska man vän inte vara med i en förening eller likande för att fösäkringen ska gälla. -
Man kanske skulle starta ett eget forsakringbolag som tacker allt…….
-
Hoppas du har rätt för än så länge har det inte varit något försäkringsbolag som vill ta i en kite tyvärr.
-
Folks(k)am var inte ens villiga att disskutera med mig nar jag sa att jag kitade och var 23 ar gammal, han avbrot mig och sa att han skulle ringa dan efter lika snabbt som jag bytte forsakringbolag
-
Ja har själv folksam via facket så jag får dras med dom tyvärr! Däremot så täcks Wakeboard av Folksam kan ju vara ganska lika di däringa brädorna!
-
Det ar sant, sen ar det juh bara tygstycket hangades i luften, det ar oftast tackvare den folk skadar sig…
-
När jag pratade med Folksam sa dom att deras försäkring täcker alla ”actionsporter”. En av de få som gör det. Jag pratade med dom om off-pist skidåkning och försäkring i Europa i första hand men ändå.
/R
-
Borttagen användare
Borttagen användare9 augusti, 2004 vid 11:36vilket försäkringsbolag om något kan man vända sig till då?
-
Svar till:
Hursom sa galler detta bara pa en spot har nere och eftersom hela vastkusten ar en stor javla strand sa ar jag inte direkt orolig…Men det hade juh inte skadat med en ok tredjeparts forsakring. Gouda som jag har tacker inte ”Actionsporter”
[/ QUOTE ]
Tack, bra att veta da jag har samma forsakring, jag far saga att min sprackta tand ar en fotbollsskada da… eller klassas inte vagsurf som actionsport????
-
Om nu något försäkringsbolag säger att de täcker kiting kan man inte be om att få det nerskrivet. Finns det på papper har man ju något att komma med när det väl händer. Det räcker ju med att någon har det.
-
Svar till:
Svar till:
Hursom sa galler detta bara pa en spot har nere och eftersom hela vastkusten ar en stor javla strand sa ar jag inte direkt orolig…Men det hade juh inte skadat med en ok tredjeparts forsakring. Gouda som jag har tacker inte ”Actionsporter”
[/ QUOTE ]
Tack, bra att veta da jag har samma forsakring, jag far saga att min sprackta tand ar en fotbollsskada da… eller klassas inte vagsurf som actionsport????
[/ QUOTE ]
faen Stebe! hur e de där nere?
jag har lite funderingar på att kika ner före eller efter jul
om det är bra vindar då?Jag har en gammal klasskompis som bor där med…
hur e spotsen, och vad kostar ev försäkringar? -
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
faen Stebe! hur e de där nere?
jag har lite funderingar på att kika ner före eller efter jul
om det är bra vindar då?Jag har en gammal klasskompis som bor där med…
hur e spotsen, och vad kostar ev försäkringar?[/ QUOTE ]
Nagra hundra mil sandstrand mot oceanen, i dec-jan ar havsbrisen lika punktlig som skalmans mat-o-sov klocka, efter lunch kommer vinden fran sydvast och varar tills in pa kvallen och brukar ligga runt 15-25 knots
sa det ar bara o titta ner…
Forsakringen vet jag inte vad den kostar.. men det som inlagget handlar om ovan galler bara vissa remsor med mycket badare pa.. -
Det är det som är problemet att försäkringsförsäljarna säger en sak och värderingsmännen något annat just i Folksam så har jag precis fått ut en ny ”Wakeboard” för som skaderegleraren sa det var ju tur att det var en wakeboard för det är den enda vattensporten som vi täcker. Inte windsurfing vågsurfing kite eller något annat bara wakeboard.
Logga in för att svara.