Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Förbud mot vindsurf i Lomma
-
Förbud mot vindsurf i Lomma
Publicerad av klint på 21 maj, 2008 vid 08:29http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article324519.ece
Kanske inte så många som surfar just här men tråkigt med ytterligare förbud.
naish svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Vilka svin rent ut sagt! Vad är mer naturligt än vind-, kitesurfing, jakt och fiske? Gör ett naturreservat av hela sthlm då vafan..
-
Ja inte så mkt att säga om det. Är det känslig natur så är det. Värre om det skulle byggas några jäkla lyxbostadsrätter.
-
Det är väl bra att ett område skyddas för arter osv, men när det är mer eller mindre konstgjort? Diken tas upp som en förutsättning för den marina delen, tänker de dika ur de med jämna mellanrum då eller? Som sagt, bra med skydd ibland men det här var inte så lite märkligt.
-
LBWS och representanter för Kite sitter med i förhandlingarna kring var vi skall få vara, och inte vara. I dags läget är våra naturliga häckningsplatser tryggade i habo ljung och Lomma beach.
Komunen är väldigt observanta och måna om att vi skall ha möjlighet att utöva vår sport. De har till och med drivit det så långt så att de inte vill diskutera förbud utan snarare ett samförstånd.
Jag är övertygad att sydsvenskan i detta fall vi skapa rubriker och läsare. Området söder om Lomma hamn ner mot spillepengen kommer antagligen prioriteras till djurliv under vissa delar av året, och vi skall nog försöka respektera detta, för vår egen skull. Jag ger Lomma komun mitt fulla förtroende i frågan, det är inte ett gäng med sura gubbar som vill göra livet surt för oss.
-
Klang;467007 wrote:LBWS och representanter för Kite sitter med i förhandlingarna kring var vi skall få vara, och inte vara. I dags läget är våra naturliga häckningsplatser tryggade i habo ljung och Lomma beach.
Komunen är väldigt observanta och måna om att vi skall ha möjlighet att utöva vår sport. De har till och med drivit det så långt så att de inte vill diskutera förbud utan snarare ett samförstånd.
Låter toppen! Äntligen en kommun som ser allas perspektiv! 🙂
Quote:Jag är övertygad att sydsvenskan i detta fall vi skapa rubriker och läsare. Området söder om Lomma hamn ner mot spillepengen kommer antagligen prioriteras till djurliv under vissa delar av året, och vi skall nog försöka respektera detta, för vår egen skull. Jag ger Lomma komun mitt fulla förtroende i frågan, det är inte ett gäng med sura gubbar som vill göra livet surt för oss.Ja så är det säkert, tidningar kan verkligen köra sitt eget rejs.
Låter skitbra att Lomma-folket verkar bra, tänk om alla kommuntroll var lika bra och inte tänker på att behålla makten… -
@Klang 467007 wrote:
Jag är övertygad att sydsvenskan i detta fall vi skapa rubriker och läsare. Området söder om Lomma hamn ner mot spillepengen kommer antagligen prioriteras till djurliv under vissa delar av året, och vi skall nog försöka respektera detta, för vår egen skull. Jag ger Lomma komun mitt fulla förtroende i frågan, det är inte ett gäng med sura gubbar som vill göra livet surt för oss.
Generellt sett verkar kommunerna runt om i Skåne vara måna om att bevara plats för dem som vill vistas ute i det fria.
I Malmö gick inte kommunen på Kustbevakningens linje att totalförbjuda alla farkoster utanför Ribersborg / BO 01.
Har för mig att Vellinge Kommun inte är lika hårdförda som Länsstyrelsen när det gäller föreslagna förbudet runt Lilla Hammars näs upp mot Klagshamn, utan anser att nuvarande skyddsregler är tillräckliga.
Uppenbarligen visar Lomma Kommun samma förståelse för oss vindsurfare, trevligt.
Logga in för att svara.