Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Ford Transit -96, kommentarer!
-
Hej!
Jag tänker varken hylla eller såga Transiten, det finns det andra som verkar vara duktiga på. Du måste som alltid när det gäller att köpa begagnad bil göra dig en egen uppfattning av transiten. Att det skulle vara en fördel att bilen är från ett landstig eller ett företag har jag svårt att se.Dock är det ju faktiskt så att i stort sett alla våra surfbussar kommer ju faktiskt från landsting eller företag. Det är ju inte många privat personer som köper buss. Av egen erfarenhet från våra bussar på jobbet kan jag säga att man kanske kör lite annorlunda jämfört med sin egen bil. Visst sker service regelbundet men vad som händer där i mellan skiter folk i, man kör tills det rasar. -
Beror ju på var man jobbar vi ligger på cirka 3000 larm om året så det är mest larm för oss.
-
Helt korrekt det är personbils reggade bilar det gäller. Vindsurfinggrejor kräver betydligt mer utrymme än kitesurfing så ni behöver större bil, fördelen med Multivanen är ju att den kan användas som personbil också den har samma yttermått som en volvo kombi och är 1,90 cm hög vilket gör att den går in i dom flesta garage. Det är ju ganska bra det med. Där av mina tidigare inlägg om diesel. Man får ju hela tiden ha i beaktning vad man skall ha bilen till, jag för min del har inte råd med två bilar så då är en som kan allt att föredra tycker jag.
-
Jag har en 94a transit turbodiesel som jag har hatt sen 94.
en ok bil,problemer: hjullager fremme og rost i dørar er det enda som jag har utbedrad under tiden,Dørane har jag bytt til en svært rimelig kostnad,det samme med hjullager.
Det er en billig bil i å holda, min har nu 170 000 km på tellaren uten flere problemer. bytta olje+ fylle diesel.
Jag ville inte ha en bensin utgave,dom er dyra i drift, dieselen har jag monterad intercooler+ KCR chip og den går rett så bra. -
Såvitt jag vet så får man frakta hur många personer (eg. tillfälligt, men vem kan bevisa det?) som helst så länge det inte stör föraren eller överstiger maxlast. Jag har flera gamla VW-bussar med campinginredning och säten (med bälten) i boutrymmet och de är alla reggade för 1-pers (dvs pssageraren bredvid föraren). Dessa är reggade som lastbilar med “skåp-bostadsinredning” under punkt 17 “Karosseri”. Så gör du bara serösa säten med väl förankrade bälten både åker ni säkert och åker lagligt. Bäst är väl om det fins orginalfästen för bälten och säten…
-
Sorry…..tvärfel där! Om fordonet är reggat för en förare plus en passagerare så är det det försbolaget ersätter om personskada uppstår. Om det är fler personer än det fordonet är registrerat för, så fördelas ersättningen på antal personer. Jag syftar nu på invaliditetsersättningen/livränta. Så om jag åker i en bil reggad för 4 pass plus en förare men är 8 pass plus förare så måste dessa 9 pass dela på en ersättning som som är baserad på 4 pass och en förare. En viss skillnad…..
så dina lekmans rekomendationer kan vi bortse ifrån……..fy skäms!
Logga in för att svara.