Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen fördelar/nackdelar mellanvägg??

• fördelar/nackdelar mellanvägg??

Publicerad av mattap på 30 juli, 2005 vid 15:13

Äntligen har det blivit av, köpt mig en T4-99:a igår och tänkte börja bygga lite smått i den!

Är sugen på att plocka bort mellan väggen(och husbilsregga), blir lite mer plats på så vis, + att jag funderar på åtminstone en snurrbar fotölj fram!

Vilka fördelar finns det med att ha väggen kvar? Blir det mycket mer vägljud om man tar bort den? Nåt annat? Gör jag bort mig? tongue.gif

tabi svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • judo-freddan

Medlem
    30 juli, 2005 vid 15:55

Tror nog att det blir mindre vägljud om du tar bort den. En plåtbit mindre är en högtalare mindre. Däremot kanske du bör kolla upp om den är bärande på något vis vilket jag iofs har svårt att tänka mig. Kolla om det är någon skillnad i konstruktionen mot en öppen T4. I min Peugeot var plåten skruvad så jag hade inga betänkligheter med att ta bort den.

Fördelen att kunna röra sig fritt mellan förarutrymmet och skåpet skulle jag aldrig kunna vara utan numera. Däremot byggde jag väggar och en vikbar dörr emellan för isoleringens och ”privacyns” skull.

• ola_p

Medlem
    30 juli, 2005 vid 16:05

Ville du byta dubbel mot enkelsäte?

Jag tror förövrigt att det bör vara kungt att plocka bort väggen, är den inte dämpad med nått, så lär den öka ljudnivån. Men om man dödar den med lite blyfoliematta och grejer så minskar den fömodligen vägbuller.

• mattap

Medlem
    30 juli, 2005 vid 17:56

Svar till:

Ville du byta dubbel mot enkelsäte?

[/ QUOTE ]

har inte bestämt mig än hur jag ska bygga så jag avvaktar lite med att slänga ut soffan! Jag säger till när jag har klart för mig hur jag vill ha det!

• rille

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 20:54

Fördelar o nackdelar hit o dit. Tar du bort mellanväggen blir det helt klart luftigare men ljudnivån ökar. Du hör vägljudet från de bakre hjulhusen. Att ta bort mellanväggen och isolera alla fyra hjulhus är nog det bästa.

• tabi

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 08:56

Jag skulle gärna slippa min mellanvägg och ha som du säger, en snurrbar fotölj fram.
    Men ändå inte, jag gillar att ha soffan fram och då spelar väggen inte någon roll egentligen. Nu sitter det en plåtvägg upp till ungefär axelhöjd vilket gör att man kan klättra bak under färd, även om det är lite meckigt.
    Dock råkade jag ut för en flygande bes och fick order om att sätta upp det och kontrollbes’a.
    Så nu lutar det åt att skyddet faktiskt får sitta i hela vägen upp. Har kommit på att det är ett utmärkt ställe att sätta högtalare i. Kommer bygga en lucka så man kan öppna och krypa bak om man så vill.
    Tror det kan bli rätt bra…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen fördelar/nackdelar mellanvägg??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.