Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Foreca på väg tillbaka?
-
Foreca på väg tillbaka?
Publicerad av stewen på 19 juni, 2006 vid 21:39Händer nåt med hemsidan…
Ser inga kort ännu men sidan är uppdaterad.calle svarade 18 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Yes! Sidan är tillbaka. Äntligen! 🙂
Jag tycker detta är den bästa sidan för vindprognoser, iaf om man bor i Sthlm. Eller finns det några bättre sidor enligt er?
-
Tjohoo! Nice. Vi börjar närma oss 2000-talet på prognosfronten igen. Foreca är helt OK, men hade förr en förmåga att vara lite väl positiva.
-
Funkar knappt! Får inte fram några prognoser för hela östkusten!
-
Verkar ju fungera helt OK igen, sedan är det ju frågan hur väl prognoserna stämmer. Jag betalade igår in 50 Euro till Theyr.net så närmaste året är räddat ur prognossynpunkt, min erfarenhet senaste åren är att islänningarna har mer rätt eller snarare mindre fel för mitt närområde (Gästrikland, Norduppland).
Det som fattas just nu är prognos för vind!
/Christer O
Member of Tungsurf -
Goose wrote:Funkar knappt! Får inte fram några prognoser för hela östkusten!
Om du tycker prognposen för östkusten är kass så testa västkusten…….:tongue:
//Glenn
-
sea_surf wrote:Verkar ju fungera helt OK igen, sedan är det ju frågan hur väl prognoserna stämmer. Jag betalade igår in 50 Euro till Theyr.net så närmaste året är räddat ur prognossynpunkt, min erfarenhet senaste åren är att islänningarna har mer rätt eller snarare mindre fel för mitt närområde (Gästrikland, Norduppland).
Det som fattas just nu är prognos för vind!
/Christer O
Member of TungsurfDu kan få en live-prognos från söder i Gävle: Det blåser! sydlig vind. Själv sitter jag inlåst på kontoret och kan inte komma loss, men imorgon blir det spökmöte större delen av dagen…
-
sea_surf wrote:Verkar ju fungera helt OK igen, sedan är det ju frågan hur väl prognoserna stämmer.
På vilket sätt funkar den. inga kartor vad jag kan se?
-
wiseguy wrote:sea_surf wrote:Verkar ju fungera helt OK igen, sedan är det ju frågan hur väl prognoserna stämmer.
På vilket sätt funkar den. inga kartor vad jag kan se?
Jag ser inte heller kartorna. Är det jag eller Foreca som felar.
Kul att dom är tillbaka annars. De brukar ju ha possitiva prognoser. Det kan man behöva.:wink:
-
Det verkar som att dom inte gillar oss Ståckholmare, det finns kartor för hela Sverige förutom just Svealandskusten.
Det kanske kommer 🙂
/ Caller
Logga in för att svara.