Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foreca stängt för säsongen?

• foreca stängt för säsongen?

Publicerad av alex_ på 17 oktober, 2006 vid 09:46

Lade märke till att foreca inte har uppdaterat sin prognos sen i söndags… stänger de såhär tidigt? 🙁

bill svarade 18 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pos

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 10:22

Har lagt märke till samma sak. Lustigt, säsongen är ju inte över än och det ligger fortfarande massor med båtar i sjön.

• alex_

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 10:29

mm och framförallt dåligt att de inte skriver att de slutat uppdatera… jag menar tänk på de stackas säsongs-meterologerna som kommer gå arbetslösa hela vintern, bortglömda som en gammal 90tals-mistralbräda på 4meter

• bonasurf

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 13:17

Va den öpnnade ju precis känns det som. Undrar vad det är för någon figur som sitter och uppdaterar den?? I år har det vari tlite speciella prognoser känns det som som brutit lite mot de andra.
    Någon som vet bakkgrunden?

• blandsvamp

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 14:07

Ja, precis. De har väl aldrig behövt använda mer än två pluttar på sina flaggor i år?

• calle_b

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 15:55

Moderaterna

> Nedskärningar? Eller så har dom glömt o betala TV-avgiften. Eller en svart-meterolog kanske? Mystiken tätnar.

• rookie

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 16:48

Alex för fanken…där har du ju ditt drömjobb!

Sitta på den korta sommarsäsongen och ljuga ihop någon prognos som ändå aldrig stämmer. Den uppdateras vid 15.30-tiden, så du kan ta en rejäl sovmorgon de dagar det inte blåser. Vinterhalvåret jobbar de säkert på foreca south africa eller motsvarande.

• alex_

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 17:57

Damn, det fanns där hela tiden, rakt framför näsan på mig! Jag ska L-Ä-T-T mejla dem o fråga om jag inte kan få sitta där över vintern istället 😛 då kommer ni få se på vindprognoser!

• blandsvamp

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:57

Calle_B>> Vi kanske skall börja fundera på ett slags vindparti? Jag skulle lätt betala en rejäl vindavgift för lite stabil 5.0-segling varje helg.

• donpedro

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 22:28

Jag lägger utan tvekan min röst på vindpartiet! Med vindguden som statsminister. Ett parti som utlovar styva kulingar från både norr, söder, öst, och väst. Kan ju inte bli bättre;)

• calle_b

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:39

Blåser gör det iaf i det fusk-blåa partiet… ministrarna flyger som höstlöv. Borde kanske funka med en ”Kuling-motion” till moderutterna. Dom är juh trots allt blå… Eller nej förresten. Dom skulle säkert lägga skatt på vinden a m/s.

Ett ”Aloha-Partiet” alltså med subventionerade resor till Maui från Nov – April, samt kommunala ”surf-nämder”(ett gäng fil. kand. – meterologer som ger ledigt när det blåser/ska blåsa)… Jeah.

• bill

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:42

Vi får se till att det blir ett vågmästarparti också :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foreca stängt för säsongen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.