• Förlamad!

Posted by anonym-anvandare on 18 mars, 2000 at 13:44

Hej hopp på er alla surfare! Jag var ute o seglade (Halmstad) i förra veckan. Det var ganska kallt men jag körde på som tusan ändå. Med stor förvåning vaknade jag upp i onsdags och upptäckte att jag var förlamad i vänster ansikts halva. Kuta till doktorn för att be om råd. Han frågade om jag varit utsatt för drag eller kyla? Ja svara joo… jag har varit ute å surfat. I det här vädret! utbrast doktorn. Doktorn sa att detta är ganska vanligt om man kylt ner sig – men att det går över på några dar. Är det någon mer som råkat ut för samma sak?

anonym-anvandare replied 24 years, 9 months ago 4 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    18 mars, 2000 at 15:56

NÖRD!!!

• anonym-anvandare

Member
    18 mars, 2000 at 16:07

låter läskigt!
    Aldrig råkat ut för något liknande men värkande och stela leder är ett ständigt besvär som bara blir värre och värre.

• anonym-anvandare

Member
    18 mars, 2000 at 18:05

Flera gånger senaste tiden har jag vaknat av att ena handen varit helt avdomnad efter att ha surfat på dan och tappat känseln i fingrarna. Läskigt!

• johan

Member
    18 mars, 2000 at 18:57

Tjena.

Inte för att jag vet ett skit om detta, men om jag skulle få dessa symptom skulle jag nog liga lite lågt med vinter surfet, eller skaffa bättre dräkt, handskar skor osv.

Jag surfar gärna på vintern bara det är runt 5 grader i luften så funkar det för mig.

Johan

• anonym-anvandare

Member
    18 mars, 2000 at 19:21

Hur kan han vara en nörd om han var förlamad i ansiktet???

Han hade säkert mycket roligare dagen innan än vad någon
    som inte var ute på vattnet hade.

Han vinner i alla fall.

///J.S.

• racer

Member
    19 mars, 2000 at 10:07

Martin är klen, så kan det gå när du kör oavbrutet i två timmar utan kaffe, du ska göra som jag gjorde den dan, lite pauser så kroppen hinner återhämta sig lite, ring mig när du snackat med doktorn!!! Glöm inte din bil i skåne!!! Segla lungt.

• dr-masse

Member
    19 mars, 2000 at 11:40

Vilket bra svar. Genomtänkt och fint. Det är sådana som du som gör den här konfen levande, rolig och värd att besöka i stort sett varje dag. Brukar du ge sådana tips till dina surfpolare? Kul.

Varför är du anonym?

(här finns gott om utrymme att spinna vidare på “Förlamad!” temat men som ni märker så undviker jag den straffsparken…)

• anonym-anvandare

Member
    19 mars, 2000 at 12:54

I 99 fall av 100 så brukar man oroa sig i onödan.
    Den dagen man inte kommer upp ur sängen kanske det är dags att oroa sig…

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.