Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing förlänga masten?

• förlänga masten?

Publicerad av isis på 4 januari, 2011 vid 13:44

Är det någon som tesat dessa förlängare:http://wallensport.se/product.php?id_product=423

Dem påstår att man kan förlänga masten 50 cm utan att påverka prestanda, men det känns inte riktigt rimligt tycker jag. Men om det fungerar är det ju väldigt bra, isf. kan man ju klara sig med 370 och 430 istället för 370, 400, 430 och 460. Vad har ni för uppfattning om dessa förlängare?

isis svarade 14 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jonteasu

Medlem
    4 januari, 2011 vid 13:58

Norths tanke är mer att man bara ska klara sig på en 400 mast och köra variotop på mindre segel och köra sådan förlängare på större segel. Det funkar säkert, men är inte optimalt. Jag körde norths 400 mast på 4.0 ICE innan, och det funkad fint, innan jag testade att köra 4.2 och 3.7 på 370 mast. Fett mycket skönare!

• danne_an

Medlem
    5 januari, 2011 vid 07:24

Körde själv med en challenger 30cm extender istället för 430 mast innan jag köpte ny mast. Funkade okej fast 400 masten som 430 blev aningen mjukare. Är det till SDM eller RDM du funderar på? Är det till RDM så har jag kvar min till en liten billig peng ifall du vill pröva.
    http://www.surfbutiken.se/products.php?cid=12&pid=278

• isis

Medlem
    5 januari, 2011 vid 09:07

Det är sdm jag funderar på, men om det inte fungerar bra vill jag inte sälja masterna nu när jag redan köpt dem. Jag saknar iofs 400 mast, men jag har inget segel som ska riggas på en 400 heller, så det är inget stort problem. Tack för svar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing förlänga masten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.