Taggad: 

• sundberg

Medlem
    15 maj, 2005 vid 15:22

låter nice! Jag kom upp i planing så det bara skrek om det, lyckades använda främre stroppen ett antal ggr, yay! cool.gif Händerna tar iofs redigt med stryk…skyddar våthandskar mot förslitningar på händerna eller är det bara onödigt att använda? Några andra tips på “hand-skonare” ? grin.gif

• stang

Medlem
    15 maj, 2005 vid 20:39

Orsaken till att bräda lovar eller faller av när du skall ha i fötterna i stropparna är att du lyfter lite på ena foten då kommer det helt naturligt bli mer tryck på den andra och detta gör att du svänger. Man måste helt enkelt leva med att det “vinglar till” lite när man sätter i fötterna. Jag brukar försöka få i fötterna precis i planings ögonblicket, då slipper man det mesta av vinglandet smirk.gif

• stang

Medlem
    15 maj, 2005 vid 20:41

Den bästa medicinen mot att få slitna händer är.

1. Skaffa hängsele
    2. Segla mycket, då får man pansar hud i händerna tongue.gif

• soundwave

Medlem
    15 maj, 2005 vid 21:26

ska skaffa handskar, syrran bjussar på ett halvtrasigt par så det är gratis :P. Men hängsele är ett måste, vilke börjar med och vad är rimligt att pröjsa för en nybörjarsele? Hoppas att det sparar händerna för på två surftillfällen har jag skrapat ihop (upp) 6 skavsår och det e litte jobbigt när man riggar…
    iofs har man fullt upp med att plana/inte dö därute så då äre lugnt smirk.gif

• jahsoldier

Medlem
    15 maj, 2005 vid 22:29

jo sele är verkligen ett måste för både rygg och armar, jag gymmar rätt mkt men har ändå en j…a träningsvärk, en sele e inte speciellt dyr man hittar lätt en beggad för en trehundring typ

• sundberg

Medlem
    16 maj, 2005 vid 12:02

ja sele ska jag också börja använda…har en gammal tvådelars sele, “en äldre variant” som farsan sa grin.gif Hoppas på att den ska lindra för händerna för i nuläget kan jag inte klappa händerna så det hörs tongue.gif Ska träna på det där med stropparna också…men lindrar verkligen handskar blåsor på händerna eller värmer dem bara??

• irieman

Medlem
    16 maj, 2005 vid 13:10

Selen är framför allt till för att få rätt MFP (Mast Foot Pressure), den ingår som en del i en bra stans tillsammans med fotstropparna. Använder man inte sele så är det svårt att få rätt tryck på mastfoten. Handskar genererar ofta kramp i underarmarna, jag kör inte med det om jag inte måste när det är för kallt. Har bara hört om en handske som inte orsakar så mycket kramp och det är Da Kine Cold Water Mittens.

Irie Man

• jahsoldier

Medlem
    16 maj, 2005 vid 15:18

japp nu har ja beställt sele från skidsport, var ute idag på lövudden västerås var väl ingen höjdare, byig vind och skiftande riktining, men all träning e väl bra träning antar jag :O)

• sundberg

Medlem
    16 maj, 2005 vid 15:50

@ Irieman
    Ok! Jag lägger ner det där med handskar då, får som stang sa – skaffa pansarhud & hängsele grin.gif
    @ jahsoldier
    Så sant som det är sagt, all träning är bra!

• jahsoldier

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:17

jo så är det men det är ett faktum att jobb å så blir lidande hehe jag har kontoret hemma då ja e fältsäljare, idag tex satt jag på morgonen å kollade vindmätaren på Framnäs/björnö i Västerås den stod på 0m/s vid 8 sen vid 10 tiden 2.5m/s sen 12 3m/s 13 4.5m/s då stod ja inte ut längre utan packade ihop för dagen, chefen ringde när ja stod nere på stranden i våtdräkt hehehe fick dra en LITEN vit lögn hahaha det e ett faktum att ja inte har nån vidare arbetsmoral sen ja började surfa :O)

• jahsoldier

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:20

jag la upp en tanke ja har till tjejen idag, att ja skulle se till att få sparken, gå på akassa, å köpa en skabbig folkabuss å sen kunde hon å jag och min dotter åka runt hela sommarhalvåret å surfa men hon gillade inte det utan sa att då skulle hon nog göra slut med mig, jag kan inte förstå varför ;O)

• jahsoldier

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:33

imorgon ska det blåsa s-v 10-16 m/s är det nåt man klarar av med en formula om jag riggar min 7.2:a om man e nybörjare

• imported_macts

Medlem
    17 maj, 2005 vid 06:36

Svar till:

imorgon ska det blåsa s-v 10-16 m/s är det nåt man klarar av med en formula om jag riggar min 7.2:a om man e nybörjare

[/ QUOTE ]

Jag tror inte att det är en sådan lysnade idé. Speciellt inte utan hängsele, men om du bestämmer dig för att åka ut: Lycka till!

• jahsoldier

Medlem
    17 maj, 2005 vid 17:27

Som tur var blev det inga 10 sekundmeter men det var jävligt byigt skulle tippa på mellan 3-8 m/s å fan va det var roligt planade för första gången å flera ggr dessutom ja hade så jävla kul att jag hamnade sjömil(nästan) bort från stranden, så dom kom å hämtade mig med båt efter typ 2 timmar, dom tänkte att ja kanske var trött i armarna utan sele å det hade dom rätt i :O)

• soundwave

Medlem
    18 maj, 2005 vid 13:17

jag gjorde min första planing för 4 dagar sedan, min formula höjdar som en gud! Ja iallafall sålänge som man planar, sedan blir det ofrivilligt slag typ 😛

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.