Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på haga park!

• Formula på haga park!

Publicerad av raask på 20 april, 2011 vid 12:47

Yes, jag vet att de snackas mycket om detta, har försökt leta upp något vettigt svar på frågan i Sökdelen, men inte hittat de till 100%

Vi ska över till kalmar på fredag å köra formula, dock vet vi inte om vi ska över och kolla läget vid haga ifall de brisar!
    Går de köra där med en 70cm fena? Eller hur långt ut behöver man komma för att det skall gå bra att köra fritt utan att vara rädd för att en fena för 2000 kr ska ryka, eller i värsta fall fenboxen..

Glad påsk allesammans! :smirk:

raask svarade 13 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

Medlem
    20 april, 2011 vid 13:39

Har själv bara varit vid Haga ett par gånger (tyvärr).

Men med 70 fena tror jag att ni kan få gå långt ut för att kunna segla. Sandbankarna rör sig hela tiden, mer på vintern… Redan med typ 40 fena är det “intressant” över i stort sett hela Haga.

• imported_macts

Medlem
    20 april, 2011 vid 13:49

Jo man får onekligen gå en bit ut, men väl därute är det kanonfin formulasegling. Är man duktig (vilket man inte kan anklaga mig för) så seglar man på nosen in och ut…jag brukar gå

• raask

Medlem
    20 april, 2011 vid 14:06

Okej! Hur långt är långt cirka? halvvägs ut i sundet eller 200m ? 😉

• swe-496

Medlem
    20 april, 2011 vid 15:39

Mellan 200-300m. Men det är det värt.
    Försök komma ihåg vart ni passerar sandbankarna på vägen ut. Man brukar kunna glida långsamt mellan dem. Sanden förstör inte fenan något nämnvärt om ni nu skulle råka dra fenan i nån sandbank i låg fart..

• raask

Medlem
    20 april, 2011 vid 16:20

Okok! Tack för infon och vi ses förhoppningsvis på vattnet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på haga park!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.