Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Formula på Trälhavet i helgen
Taggad: racing
-
Formula på Trälhavet i helgen
Publicerad av sailorstiffrigg på 25 september, 2008 vid 18:33Kommer köra på lördag om prognosen (SV 7-11= plattvatten) håller i sig. Kul om någon hakar på och sparrar.
Mats 0708 933 971
mbokell svarade 16 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Ser det inte bättre ut på söndag med lite mer nord i vinden? Kommer nog att köra Karlsudd på lördag och troligen Trälhavet på söndag. Men men, jag kommer inte köra Formula så det blir ju ändå svårt att hänka på där.
-
//TOMMY//
Gäst25 september, 2008 vid 20:18Så klart det blir åka av, håller proggen blir det bäst på söndagen….Åkersberga (brevik) Trälhavet , för er som inte varit där ,bjuder på fin rigg yta, två sandstränder, bra parkering , för och vara innerskärgård är det bra på västlig riktning…….nog med reklam för detta ställe, vi kanske hörs till helgen om vinden vill……..:cool2:
Kan funka både lör-sön …. -
//TOMMY//
Gäst25 september, 2008 vid 20:18Så klart det blir åka av, håller proggen blir det bäst på söndagen….Åkersberga (brevik) Trälhavet , för er som inte varit där ,bjuder på fin rigg yta, två sandstränder, bra parkering , för och vara innerskärgård är det bra på västlig riktning…….nog med reklam för detta ställe, vi kanske hörs till helgen om vinden vill……..:cool2:
Kan funka både lör-sön …. -
Om prognosen står sig, så åker jag till Brevik på lördag eftermiddag. Enligt windguru’s WRF-prognos för Brevik, så kommer det vara uppåt 15 m/s i byarna under eftermiddagen och då blir det liten bräda och 4.7 istället för formula för mig… 🙂 Blåser det mindre kommer formulan fram.
-
4,7:a!! Det var optimistiskt det… Men det kanske kan funkar emellanåt. För min del blir det nog inte mindre än 5,7. Vi kanske ses där då! Men på lördag satsar jag nog på Karlsudd som jag tror kan leverera lite bättre på VSV.
Hoppas prognoserna håller bara! -
Kommer om det blåser 8 ms eller mer, har bara 9.8 kvar
Kan både Lördag och Söndag/Micke
-
@Mbokell 502690 wrote:
Kommer om det blåser 8 ms eller mer, har bara 9.8 kvar
Kan både Lördag och Söndag/Micke
Du kan låna min Hansen 10,8 om du vill. Har en 12,4 också men saknar en 580 mast till det seglet.
-
Vart mer precis ska man parkera?? hitta.se, kasen eller fårhagsudden hittar ej så bra där ute. kommer om jag hittar…
-
@ålarenset 502901 wrote:
Vart mer precis ska man parkera?? hitta.se, kasen eller fårhagsudden hittar ej så bra där ute. kommer om jag hittar…
Om du inte ska köra Formula är Brevik bättre på alla vindriktningar utom Ost. Med Formula spelar det inte så stor roll var man går i då man snabt kan segla ut till den platsen med bäst vind.
Repris:
Om ni kommer ut, kör till Österskärs Havsbad istället för Brevik. Parkering och riggytor precis vid vattnet och lite kortare bilväg. Parkering finns vid vändplan 10 m från vattnet på bifogad karta.Österskärs Havsbad
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va…+%f6stersk%e4rBrevik
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=str%e5kv+4+%f6stersk%e4rRing om ni undrar något 0708 933 971
-
Tackar för fin vägbeskrivning, det blir nog österskär vid tolv på lördag om barnvakten kan komma.. Å nu en öl, det är ju trots allt fars dag…
-
Siktar på att vara vid Trälhavet runt 12.00, tidigast på vattnet 12.30.
Micke (070-4933409)
Logga in för att svara.