Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula super kul

Taggad: 

• Formula super kul

Publicerad av anonym-anvandare på 24 oktober, 2002 vid 14:50

Jag måste bara uttrycka min lycka över att ha seglat formula en säsong. Det är fullständig strålande. Var ute tisdag em/kväll, på stora värtan. Lite ensamt,blåsigt och mörkt men så dja..kul!Seglade jämnt med några motorbåtar och njöt stort av årets sist surf. Är det någon annan formula som har st. värtan som vattenhål? Var håller ni annars till i sthlm? Kör ni några kvällsrace? Vore kul jmf fart, trim..På kul och för att se om man kan vara med i nån cup. DC

anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 20:19

Jag brukar köra nere vid Näsaängsbadet med 11 kvm segel och Starboardbräda. Skulle vara kul att segla med någon annan, men jag är amatör. Jag seglar så länge det finns lite öppet vatten kvar innan isen lägger sig.

• swe-16

Medlem
    25 oktober, 2002 vid 05:42

Tja!
    Seglar inte alltför ofta i värtan…endast på NO ibland…
    SV-S-SO-O Björkvik eller Oxnö
    SO Erstaviken, Tyresö
    NO Baggensfjärden (gå i vid KSSS), Björkvik eller värtan
    N-NV Järfälla, Görvälnsbadet
    V Ekerö (Lönnviksvägen, förbi Rasta)

På vår-försommar och då solen skiner åker jag nästan jämnt till Fituna på vindriktning V-SV-S…blir GRYMT bra för Formula (och även Freestyle) där nere.

Så sent som i sommar märkte några av oss att det drar i förvånansvärt mycket på O på baggensfjärden när det inte är tillräckligt på övriga vatten kring stockholm (gå i vid BooIf)…detta var tydligen ett välkänt fenomen enligt Jesper Blomberg…jag hade ingen aning.

Vi ses!
    mvh
    Per

• anonym-anvandare

Medlem
    30 oktober, 2002 vid 07:18

Tack så mycket för era tips om var ni seglar i olika vindriktningar.

Vi ses David.C

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula super kul

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.