Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Formula vs freeridebamse

• Formula vs freeridebamse

Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2002 vid 14:43

Hej !

Jag vet att detta garanterat diskuterats tidigare men tänkte
    ändå få in lite nya vinklingar då jag står i valet o kvalet vid prylanskaffning.

Måttot är väl egentligen att komplettera mina mindre 90 l prylar till något lättplanat och hyfsat lättanvänt.

ÄR formulautr. så krånglig som den verkar eller har jag fel ?
    Det verkar ju vara lättare att få tag på detta som beggat.
    Obs! tänker inte tävla.

Skiljer det sig enormt mellan en 80 cm freeride mot formula i planing ?
    Hur jämför man dem gipp och manöverbarhetsmässigt ? (i och
    för sig inte superviktigt).

Vad skall man satsa på i prylväg i resp. changer.

Nä, nu blev det mycket men varje lite bokstav insupes
    med tacksamhet och tror samtidigt att det är många som
    önskar samma info.

Tack o hej………………

anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tomtenissen

Medlem
    9 september, 2002 vid 15:42

Är inte så hemma på detta, men vad jag vet är att formula ÄR avancerad tävlingsutrustning, som kräver massor av teknik för att fungera som dom ska. Hade jag vart du hade jag lätt satsat på en freeride, som dessutom säkert är roligare att plumsa omkring med.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2002 vid 16:17

De enda formula brädor som jag kan rekommendera (jag har inte provat alla dock…) till Freeride är Starboard 155 (2000 och 2001) och F2-Trex 85 cm (2001). De är riktigt bra brädor som är riktigt roliga på både halvvind, kryss och slör. 95 cm – 1 meters brädorna är helt enkelt för extrema kryss/slör maskiner för att vara roliga i halvvind. För att tävla däremot, oj oj oj 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2002 vid 18:55

Senast numret av tyska SURF diskuterar just det här, exakt faktiskt. Kan du lite tyska, köp tidningen (som i sig är en bra vindsurftidning). Kan du ingen tyska, inläggen på den här tråden ger faktiskt kontentan av artikeln!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Formula vs freeridebamse

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.