Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Formula Windsurfing One Design – Olympic 2012
Taggad: racing
-
Formula Windsurfing One Design – Olympic 2012
Publicerad av klint på 2 maj, 2008 vid 17:03Kul, hoppas det går igenom.
http://www.star-board.com/2008/pages/news/news.php?readmore=351
swe-514 svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Känns lite märkligt att trycka på att vikten är så låg på brädan och segel och sen välja en 75% mast med det udda måttet 5.40. Alla tillverkare har ju bra 5.50 100% master idag, och sen till sist en alu bom till ett 11.0 segel, hur fel känns inte det.
Men annars ett bra initiativ, men jag tror det blir svårt. NP är nog inte för ett skifte. Samt alla som har tränat på RSX i flera år och blivit duktiga på det.
Små asiater är nog inte heller helt sålda på formula som passar bättre för mellan och tung viktare.
Formula i OS hur kul som helst om det blir av.
-
Tycker också det är lite underligt. Låg vikt? 10,85kg med fena, stroppar och mastfot så som jag tolkar det, Exocet väger 8,6 med allt det, ja jag har vägt min Exocet. Sen som du säger Dala, alubom till 11,0-segel… Visst det gör hela paketet aningens billigare, men känns inte helt rätt till ett segel på 11,0. Med tanke på att RS:X kör med en kolbom.
NP lär nog få jobba hårt för att fortsätta ha OS-klassen RS:X kvar. -
Varför vill Starboard skjuta Formula-klassen i sank?
Kan det vara prestigeskäl? – eller så har jag inte förstått poängen :confused2:
/Rikard
-
Skulle tro på prestigeskäl jag med.
Men jag tror inte att de får den till OS-bräda till 2012, normalt sett brukar en OS-klass i vindsurfing hålla iaf över 2st OS. Det skulle förvåna mig om de byter bräda till 2012. -
Fast kanske inte så dum ide´ egentligen!?(trots prestigen 😉 )
Logga in för att svara.