Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Formulasegling imorgon 4/8
-
Formulasegling imorgon 4/8
Publicerad av swe-496 på 3 augusti, 2011 vid 17:35Tänkte köra lite Formula imorgon nere i Fituna. Någon som är sugen att haka på så man får lite bra träning?
Jag kommer vara där från ca kl12.zurfman svarade 13 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
SWE 496;664277 wrote:Tänkte köra lite Formula imorgon nere i Fituna. Någon som är sugen att haka på så man får lite bra träning?
Jag kommer vara där från ca kl12.Kör hårt!!
Formula även Kapellskär i morgon eftermiddag om någon är sugen, kanon fin vind idag i hela skärgården.
Är där efter 16
-
Ni kunde kört idag i Kapellskär hela eftermiddagen från 12 o fram till 20…
Vi var 2 st som körde freeride. Riktigt bra från 15-tiden för freeride.
Det blir lika bra imorrn för formula, ser det ut som nu…aningen sämre medelvind kanske.
Hoppas vinden ligger kvar på syd bara! -
Ingen som vet om det var bris på Fituna idag? Lär väl va samma väder imorrn!
/ Peter
-
Zurfman;664296 wrote:Ni kunde kört idag i Kapellskär hela eftermiddagen från 12 o fram till 20…
Vi var 2 st som körde freeride. Riktigt bra från 15-tiden för freeride….Vilken grym eftermiddag 😀 shit! Jag kände mig verkligen tveksam att åka på den prognosen men Kapellskär levererade RIKTIGT NAJS!
Jämn fin vind och jag tror ända ner till 6.2 hade funkat rund 17-tiden då var det bra tryck. (SMHI loggade 9 medel och 11-12 byvind för Söderarm kl 17:00-21:00, jag gissar att det ligger 1-3m/s lägre vid plomman och 2-4 lägre inne vid kapellskär.)Tack för den Zurfman!!! Hade inte åkt utan din peppning.
Morgondagens prognos är ca 2m/s högre än dagens på de flesta sidor… men kanske mindre em bris pga mindre sol.
-
Som sagt, delad glädje är dubbel glädje Keesone!
Det var roligare att vara 2 ute idag (än sist det bris då jag var själv, men det var bra då med! 🙂
Kör imorrn om prognosen ser bra ut! -
Kul att ni kapar en tråd om en fråga om det är några som vill segla Formula i Fituna idag från kl 12 och framåt…Om ni vill diskutera segling ni har haft i Kapellskär gör det i en egen tråd….
-
Sorry Matte det var inte min mening;) Ha en bra dag i fituna.
ps.
Du är välkommen upp för lite träning och hjälpa mig jaga Jeleby….vi körde en sträcka på ca 22 distans under söndagen med stenhårda kryssben 🙂 hoppas på mer idag./Boman
-
Såg att det blev litet tokigt, ursäkta att vi kapade tråden! Vi gled sakta in på annat…
Bra om man kan hålla sig till rubrik-ämnet!
Logga in för att svara.