Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formulasegling – Väddö/Sandviken

Taggad: 

• boman

Medlem
    30 augusti, 2010 vid 19:52

Dom är helt ofarliga så stora så att man ser dom på långt avstånd, jag tror den som ni har vid trällhavet är värre…Rödlöga eller vad den nu heter…;)

• zurfman

Medlem
    30 augusti, 2010 vid 21:43

Om man resonerar så att man aldrig hinner åka tvärs över färjans färdväg så är det nog helt ofarligt.
    Dvs om man börjar se den bra så ska man vända tillbaka in till Kapellskär eller hålla sig utanför farleden.

Jag mötte själv en på vägen ut o då är det bara att vända. jag tänkte aldrig chansa, men funderade på om man skulle hunnit. När jag såg hur snabbt den passerade så gäller nog resonemanget ovan…
    Den dagen var det ju också problem att plana närmast stranden, varför passagen av farleden var litet krångligare. Man kan ju tappa planing eller bryta en mast med så då gäller det att ha litet tid att simma.

Ni som varit mycket vid Kapellskär kanske kan ge mer detaljerade tips. T ex går det väl att välja att ligga högt i vind på vägen in för att sedan slöra mer rakt över farleden (känns som det kan vara litet mindre risk) vid problem kan man ju simma utåt då mot öarna(om det inte blåser så kraftigt).
    Med formula får man dock kanske passa sig för att ligga för nära grunden (röda farledsmarkeringen).

• boman

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 15:30

Färjorna kommer runt kl 11 och sedan kl 16 som du säger så passera dom ganska fort ca 20 knop!!

Bra med farleden är ju att grynnor är utmärkta med röd/gröna prickar, inte gipp märken alltså 😉

Ser inte färjorna som ett problem, tänker inte på dom ens, det finns gott om plats för alla men ett mast brott mitt i farleden kan man ju försöka undvika vissa tiden på dan…:)

mvh

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formulasegling – Väddö/Sandviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.