Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkra kiten

• Försäkra kiten

Publicerad av gangsta_erik på 11 november, 2003 vid 12:37

Har äntligen hittat ett försäkringsbolag som vill försäkra min kite, har tidigare försökt med länsförsäkringar, if, trygghansa mfl men ingen pallar med det. Hemförsäkringen täcker inte kite eftersom det inte finns på deras lista på grejor man kan ha hemma…skitskummt. Iaf så hittade jag ett litet bolag som heter SveLand Försäkringar (http://www.sveland.se) som gillade min kite, billigt var det också. Dock fungerar det bara i skåneland…Finns det fler sådana bolag?

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • piloten

Medlem
    11 november, 2003 vid 12:44

Mer info tack! Vad kostar det? Vad täcker försäkringen?

• rambo_johnson

Medlem
    11 november, 2003 vid 12:44

hshs gött då

• gangsta_erik

Medlem
    11 november, 2003 vid 13:01

stöld så länge du har möget under uppsikt el. inlåst enligt henne jag pratade med…vet inte hur det fungerar om man trashar den själv dock. Den jag tog var en hemförsäkring som täcker 50lax och den kostade 200kr/kvartal…Å då ingår ju allt du äger inom det beloppet under samma kriterier offcourse. kolla hemsidan!

• poon

Medlem
    11 november, 2003 vid 16:43

Trygghansa funkar super ialla fall i U-A.
    Fick hela skiten stulet ur bil o jag har fått Cash…
    Kan de vara så stor skillnad på samma bolag??
    /P

• brickan

Medlem
    11 november, 2003 vid 17:17

Jag har trygghansa och prylarna täcks av hemförsäkringen när jag inte använder dem.
    Vad jag är orolig för är att köra över nått typ bil båt barn eller liknande.
    Då kan jag stå där för inga försäkringar täcker detta.
    Altså utrustningen kan ju inte mer än gå sönder och man får slanta upp typ 15 lakan men en överkörd bil kan kosta faan så mycket mer.
    Händer det nått ricktigt otäckt och man blir skdeståndskyldig så kan man nog räkna med att aldrig ha råd med en ny kite.

• gangsta_erik

Medlem
    11 november, 2003 vid 18:05

riktigt märkligt faktiskt…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 november, 2003 vid 18:15

Såmlia av åss e väl ändå omyndigfökklarade haer på forumet så vi klarar oss ändå. Mamma, pappa ellr något annat vuxet betalar laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Joa, viva Gotland

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkra kiten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.