Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing försäkring

  • gugge

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:22

    Så är det. Jag fick en hel ny dykutrustning när min blev stulen. Länsförsäkringar det också!

    /H

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:24

    Håller helt med! Väck inte björnen som sover. Försäkra prylarna som vindsurfing.

    Om ni förstör något. tappar kiten in i en bil, etc…säg att ni flög med en sportdrake…

    Teckna olycksfallsförsäkring utöver vanliga försäkringen om ni vill ah ersättning för eventuella men efter en olycka. Typ tappat finger etc…

    Det e mitt råd

    /Freddan

  • eddie

    Medlem
    11 september, 2003 vid 08:27

    Svar till:


    Det är klart de kan säga att det inte ingår i “deras sortiment” som du uttrycker det. Så säger ju alla försäkringsbolag om bilar, motorcyklar, flygplan, båtar och i vissa fall (tror jag) cyklar. Vill du stöldförsäkra sådana saker så krävs en separat försäkring för dem.

    Som gammal seglare så kan inte mer än hålla med Folksam. Min Kite-bräda är fantamig en av de sämsta båtarna jag sett… wink.gif grin.gif

    Problemet är väl att Folksam har bestämt sig för att kite-utrustning är en båt. Det allra tråkigaste var väl att de dessutom tyckte att det som båt betraktat var en så dålig båt att de vägrade försäkra den…

    /Rasmus

    [/ QUOTE ]

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing försäkring

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.