Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring.

• mic_71

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 17:25

OOpps fel forum, sorry.:blush:

• sebbe87

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 17:36

Har samma funderingar fast surfprylar i bilen.

• bohm

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 17:49

Jag har inte försäkrat mina, men jag har frågat länsförsäkringar vad som händer om jag kör in i någon och han/hon skadas och/eller om dennas utrustning går sönder.

Deras svar var att jag hade en ansvarsförsäkring i min vanliga hemförsäkring, och denna går in och täcker både om jag surfar ”för skoj skull” eller om jag är med i tävling. Den täcker bara motpartens förlust, inte min egen.

Bra att veta…

• sebbe87

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 17:36

För min del räcker det om någon kör in i mina bakdörrar så går mina brädor sönder.

• booman

Medlem
    22 oktober, 2009 vid 21:04

Har småbåtsförsäkring hos LF, skulle vara fullt tillräckligt enligt dem… Får väl se när/om det händer nåt… Och det har det ju gjort iofs, när jag tänker på det…
    Pajade ett nytt segel härom veckan, som blåste på en spik och revs sönder.
    Ska ta o kolla upp det om det är nåt som går på försäkringen…
    Återkommer…

Bröt en längdskida för ett par vintrar sen, och det var inga problem att få ut nya, självrisk på 1200, men det var det ju värt…

Helt annan sak, men ändå inte eller…?!

//BooMan

• booman

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 13:06

Jaha! Då var det klart!

Inga problem att få ut ett nytt segel!:laugh:

Självrisk 1500:-

Tack länsförsäkringar!

• speedkenta

Medlem
    23 oktober, 2009 vid 15:38
    bohm;584361 wrote:
    Jag har inte försäkrat mina, men jag har frågat länsförsäkringar vad som händer om jag kör in i någon och han/hon skadas och/eller om dennas utrustning går sönder.

Deras svar var att jag hade en ansvarsförsäkring i min vanliga hemförsäkring, och denna går in och täcker både om jag surfar ”för skoj skull” eller om jag är med i tävling. Den täcker bara motpartens förlust, inte min egen.

Bra att veta…

Detta har varit uppe över 100 gånger sök på forumet
    Där finns info o, vilka bolga m.m

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.