Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkring

• Försäkring

Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2002 vid 12:12

Hepp,

Jag har Länsförsäkringar och dom vill inte försäkra mina kites!
    Är det nån som kan tipsa mig om ett försäkringsbolag som är villig att
    försäkra kites till ett vettigt pris!

Hälsningar

Hampe

prison svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2002 vid 09:39

gar det inte pa vanlig hemförsäkring? har ocksa funderat pa hur det skulle funka om man sabbar sin utrustning. nagon som har erfarenhet av ersättning fr försäkringsbolag?

• bosseg

Medlem
    16 augusti, 2002 vid 10:03

Vindsurfing prylar brukar gà bra att försäkra med en bàtförsäkring sà det borde funka för kite ocksà…

/B

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2002 vid 11:14

Hepp,

Om man har Länsförsäkringar måste man ha en tilläggsförsäkring just för båt och vatten grejor MEN den gäller inte för drakar. Dom kunde/ville inte alls försäkra någon drake eller någon kitebräda vilket jag tycker är mycket märkligt.
    Dom hänvisa mig till ett försäkringsbolag som heter ”Atlantica” men det blir väl svindyrt att försäkra sina kites hos dom.

//
    Hampe

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2002 vid 05:51

Man kan knappt försäkra vindsurfingprylar hos länsförsäkringar längre. Efter att ha knäckt ett par vindsurfingbrädor höjde de min självrisk till 5000 spänn.
    Surt va?!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2002 vid 11:03

en polare har tatt ut nya kites på sin hemförsökring, det var inga problem, han satte kiten i ett träd och sa att han hade tappat sin drake och så fick han cash tillbax.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2002 vid 17:05

lyllos!

• prison

Medlem
    20 augusti, 2002 vid 10:42

Har också försökt med Länsförsäkringar som jag har hem- + bilen försäkrad hos. De sa nej nu, men tillade att det kan komma att finnas längre fram.

Talade med Atlantica som jag försäkrat kappseglingsjollar hos förut. Sa att de eg. inte tar sig an windsurfing o.dyl. men att jag kunde få en halvförsäkring för windsurf till min kiteutrustning. Den skulle då bara gälla för stöld, brand, ansvar och rättsskydd. Dvs ingen skada som en helförsäkring hade gett. Dessutom skulle den bara gälla för Sverige, Norge, Danmark. Detta till det hutlösa priset av 1.080:-/år för utrustning på 16.000:- (1.112:-/år för 20.000:-)

De föreslog att ta kontakt med ett bolag som heter Pantenius på +49 40370910 (de har svenskatalande personal). Någon som gör detta kan ju skiva in hit vad de har att erbjuda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA