Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Försäkring
-
Och om man inte vill byta sin hemförsäkring till era guldhemmisar?? VET ni hur dåliga if är…jag blir tokig! Ja visst kan man byta hemförsäkring,MEN OM MAN HAR BONUS osv..?!??!?!?!??!?”?”? vad gör man??? typ inget
wavepimp
-
Försäkringar är, för mej med erfarenhet, skit. De kostar en relativt rekordabel summa slantar/år och om försäkringen ska gälla så måste utrustningen vara i princip gömd, annars;
“Stöld bergärligt gods” och din fina försäkring är ett minne blott. Nu vet jag förstås inte helt vilken typ av försäkring jag o polarn hade när en bilstereo, värd i runda slängar 20.000kr, försvann. Men det intressanta va när vi snackade med försäkrings bolaget. Vi hade ett cd-case med 200 skivor i (200xca 150 spänn/skivan=30.000kr). Detta va innan cd-bränning hade slagit ordentligt så säg att det låg runt 20.000-25.000 kr i bara cd-caset. Och det caset va stöldbegärgligt=ingen ersättning. Underbara försäkringsbolag. Nu har jag sagt mitt -
Har bara gott att säga om MITT försäkringsbolag, knäckta brädor, master, förlorad rigg mm. ALDRIG ngt strul!
Pratar vi svindyra bilstereos etc så måste du ju ha koll på vad din försäkring täcker, annars är det ju ditt eget och inte deras fel!
Försäkringar är ju till för att HJÄLPA dig
-
Hej!
Solklart att dom är till för att hjälpa mej, men dom har inte lyckats än. Detta som du förstår, är lite motigt. Försäkrings-bolag är bra, men jag får känslan av att dom gör allt för att slippa punga ut. Men som sagt, jag skriver efter en dålig erfarenhet.
Dock gla´för din skull!
Ha d gott
-
Hoppas att du en dag får nytta av din försäkring…eller kanske inte
Räcker ju att olyckan är framme en gång så får man ju igen vad man betalat i premie för ett bra tag tillbaka (och framöver)!
Känns ju otroligt skönt att inte behöva hålla igen på vattnet för att man är orolig att grejerna inte ska hålla -
Aha!
Berätta mer! Det där med att ösa precis hur mycket som helst lät juh inte helt tokigt……
Du har alltså en typ av båtförsäkring i Länsförsäkringar? -
Nån som vet hur det funkar om man har begagnade grejor. Låt säga man kör sönder sin vågbräda som man köpt begagnad. Behöver man fixa nån sorts “fake”-kvitto för att visa värdet på den?
Mest en liten fundering, ifall att..
-
Har pratat med länsförsäkringar och de säger att man får ut surfutr. på hemförsäkringen om den är i lägenheten. är den i bilen får man ut den på olycksfall. Enda kravet är att den inte är längre än 10 m. Det är enda kravet och man kan ha 100 brädor bara de är kortare än 10 m. Schysst va!
-
Antingen har Extremfreak både stora vaxproppar i öronen och livli fantasi eller så är detta ett tecken på vad jag pratade om förut. Man kan aldrig få rediga och konsekventa svar från bolagen. De som svarar i luren kan inte försäkringsvilkoren och de som de i sin tur får att ringa upp en kan lika lite…
Trist…/Fegis
-
Nämen kan man vara kaxig också…hehe. Jag säger bara vad de säger på försäkringbolaget. har man utrustningen på bilen och de snor den går det på olycksfallsförsäkringen. har man utrustningen i hemmet, ej förråd, går det på hemförsäkringen. Försäkringen säger inget om storleken på seglen eller antal. Försäkringens endakrav är att brädan inte är längre än 10 meter. Är den det ska man teckan båtförsäkring. Annars så kan man surfa och vara glad tills någon snor utrustningen! 🙂
-
Förtydligar mig! Jag förutsätter att ni har tecknat hem -, drulle -, och olycksfallsförsäkring. Detta säger LÄNSFÖRSÄKRINGAR i KARLSTAD i alla fall. Surf on duds!!!!!
-
Förtydligande: Olycksfalls försäkring ersätter enbart personskada/läkekostnader/invaliditet. Har alltså ingenting
med surfgrejer att göra. Tror att dom sagt otursförsäkring till dig, inte olycksfall. Men….LF:s otursförsäkring tar inte surfprylar, läs i villkoret!!!! -
För att ha full täckning på surfprylarna i LF så måste du ha en småbåtsförsäkring!
Täcker utr upp till 40000:- BARA bräda högst 20000:-, man får inte ha grejerna ligga i bilen under natten OM du inte har godkänt lås OM du inte är på resande fot!
Detta gäller iallafall MIN förs. läste nyss genom mitt förs. villkor! -
Får prata med dem igen då. Ska erkänna att jag aldrig läste villkoren utan bara pratade med en försäkringshandledare som har varit bra förut. Men de måste ju veta vad de pratar om. Ska läsa villkoren nu!
Logga in för att svara.