Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring av utrustning.

• Försäkring av utrustning.

Publicerad av dala på 9 maj, 2001 vid 09:57

En liten undring om hur ni andra har gjort med försäkring ?

Har en formula utrustning jag vill få försäkrad för skada, stöld + en ansvarförsäkring för att kunna tävla, värde på utrustning ca 35.000:-

Trygg hansa vill ha 1900:- år för detta. Ansvar +skada och stöld.

Atlantica försäkrar bara upp till 30.000 och det kostar 1073:- år och då ingår inte skada vid segling och transport vilket suger fett.

Vad betalar ni andra?
    Vilket bolag är bäst ?

Har sökt i detta ämne på konfen men inte hittat någon bra info, bara att alla är väldigt förvirrade. Både på försäkringsbolag och bland surfare.

Tacksam för hjälp.

racer svarade 23 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jaws

Medlem
    9 maj, 2001 vid 19:41

Kolla med länsförsäkringar. Har för mig att de endast tar 200:- / bräda men då måste du också ha din hemförsäkring där (brädförsäkringen är ett tillägg till denna).

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2001 vid 20:09

Tjena Dala
    Jag har en småbåtsförsäkring och den täcker upp till 15000
    så man år väl hoppas att allt inte blir stulet samtidigt.
    Aprpå ingenting , är det du som kör drops …
    Om , vilka fenor använder du till FL 13 och till vilka segel.??
    Jag fick ingen med när jag fick brädan….
    Anders

• dala

Medlem
    10 maj, 2001 vid 06:37

Yepp.
    Fick inte heller någon fena.
    Kör i år med YES-segel. En 8.0 och en 10.0.
    Till dessa hade jag tänkt mig en 58 och en 66 fena om de kommer innan hösten. Leveranstiderna för tillfället är ju en katastrof.

Har kollat vidare i försäkrings djungeln.
    Wasa, IF, Skandia, Folksam, Svenska sjö-tar inte vindsurfing utrustning.
    Länsförsäkringar tar men bara om man har hemförsäkring där, men bara upp till 15.000, vilket ju bara är brädans värde.
    Kör alla ofärsäkrat ???

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2001 vid 11:24

Har försäkrat mina prylar på 2 st försäkringar o kostar mig totalt: 220:-/år
    + Hemförsäkringen………Täcker 30000:- (snabba o bra skadereglerare ,dock bara använd 1 ggr)….

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2001 vid 12:40

Salus/Ansvar har jag pga att försäkring av surfprylar ingår i hemförsäkringen.
    Kolla gärna med Ansvar om detta och jämför prismässigt – osäker på hur mycket dyrare hemförsäkringen är jmfrt med de billigaste.
    /Seasurf

• storm

Medlem
    10 maj, 2001 vid 13:02

Vad är det för några fösäkringar man måste ha för att få lov att delta i race t.ex. Hönö?
    Börjar bli lite bråttom nu!

/Marcus

• racer

Medlem
    12 maj, 2001 vid 08:26

Jag har folksam hemförsäkring genom facket, vilket de flesta har som tillhör ett LO-fack, till den har jag tecknat tre försäkringar (tre utrustningar) och då har jag försäkrat grejorna för 45000kr, alltså 15000kr st. Självrisken är 1200kr på sommarhalvåret och 2000kr på vintern mellan november och mars tror jag. Totalt för alla tre ger jag 1051kr om året inkl allrisk. Har utnyttjat den två gånger och det har aldrig varit problem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring av utrustning.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.