Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkring….någon som har lyckats??

• Försäkring….någon som har lyckats??

Publicerad av stolle på 17 februari, 2004 vid 19:37

Det var ju ett inlägg om försäkring för ett tagsen.
    Är det någon som har gjort några framsteg????

nic svarade 21 år sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • mushu

Medlem
    17 februari, 2004 vid 19:47

jag har faktiskt fått ut pengar på föräkringen efter waveclassic när mina grejer blev stulna
    jag blev riktigt förvånad…trodde aldrig det skulle funka
    fick 7500 för en 2001 blakctip 10 och RRD airtrixx 150…hyfsat

• patrikol

Medlem
    17 februari, 2004 vid 19:50

Vilket bolag?

• gangsta_erik

Medlem
    17 februari, 2004 vid 22:24

Jag lyckades få på Sveland (http://www.sveland.se). Jag har deras hemförsäkring som täcker kiten å brossan har en extra specialförsäkring enbart för sin kite…

• patrikol

Medlem
    17 februari, 2004 vid 22:45

Ok för att få en försäkring där säljaren säger att den täcker kites är ganska lätt i dom flesta bolag, men sen att verkligen få ut några pengar när det verkligen gäller är en helt annan. Låter bra får kontakta dom skall till Thailand snart vore ju bra om dom är stöldförsäkrade.

• gangsta_erik

Medlem
    17 februari, 2004 vid 23:04

I broschyren jag fick var den inte undantagen plus att säljaren sa att kiten täcks så antagligen funkar det. Men man skall vara uppmärksam, brossan skulle köpa reseförsäkring av IF och enligt säljaren täcktes surf och kite. När man sen lusläste kriterierna för att få ut pengar vid skada var bl.a. drakflygning undantagen…rätt surt! Så det gäller att kolla ordentligt.

• chris99

Medlem
    18 februari, 2004 vid 10:01

Stulen egendom täcker de flesta hemförsäkringar.
    Jag fick 6tkr för att mina kites blev stulna och sedan återfunna, dock utan väskor.. + en 1cm reva i min 18kvm X3a.
    Trygghansa kom på hembesök.
    Iofs så snodde de digitalvideo och stillbildskamera också. OCH min resevattenpipa. Elakt.. Jag fick ersättning för allt. Totalt 18tkr om jag minns rätt.

Det som försäkringen sannolikt inte täcker är skada på tredje person eller på utrustningen när man utöver sin sport.
    Prylarna borde dock gå att försäkra på något sätt.
    Vet heller inte vad som händer om man gör sig själv illa.

/Chrillo

• mushu

Medlem
    18 februari, 2004 vid 16:08

om jag inte kommer ihåg helt fel har vi If…
    det e föreldrana som tog hand om allt…lyckades ganska väl
    men hag får återkomma när jag har frågat..e.ftersom jag inte e helt säker

• stolle

Medlem
    18 februari, 2004 vid 18:23

Saken är ju den att det skall ju helst täcka när man är utomlands….
    If försäkrar men det var jävligt dyrt och så var det bara i Sverige, och det är ju jobbigt om man skall bo i Grekland hela sommaren+ att man har helt nya prylar!!!!

• zoolander

Medlem
    19 februari, 2004 vid 08:59

det ar ju bara att ta en ALLrisk reseforsakring.. tacker stold upp till 30000 inte bara stold, utan allt annat med

• cortex

Medlem
    19 februari, 2004 vid 09:32

Stöld är väl iofs bra om man kan få täckning för… men den största pilsnern är ju om man är försäkrad mot skador på sig själv och framförallt andra. Det är *där* man kan bli totalt utblottad för resten av sitt miserabla liv om något går snett. 🙁

/Kaj(Tech)

• brickan

Medlem
    19 februari, 2004 vid 11:32

Du har så rätt skadestånd mm kan bli mycket höga och ingen drulleförsäkring gäller.
    Om man tex bucklar en bil så får du själv slanta upp pengarna.

• cortex

Medlem
    19 februari, 2004 vid 12:30

Japp, och om man ”bucklar” någon stackars oskyldig strandflanör så kan det handla om miljonbelopp (han/hon bryter ryggen eller något annat otrevligt) = man är skuldsatt resten av livet. Baaaaaad!

/Kaj(Tech)

• zoolander

Medlem
    19 februari, 2004 vid 14:00

hmm.. en annan tänker inte längre än näsan räcker!

• brickan

Medlem
    20 februari, 2004 vid 11:01

När allt kommer om kring så är det jävligt kul att kita och jag hade troligtvis inte försäkrat även om man kunde min snåle fan

• eddie

Medlem
    20 februari, 2004 vid 22:33

Svar till:

Japp, och om man ”bucklar” någon stackars oskyldig strandflanör så kan det handla om miljonbelopp (han/hon bryter ryggen eller något annat otrevligt) = man är skuldsatt resten av livet. Baaaaaad!

/Kaj(Tech)

[/ QUOTE ]

Ni gör lite för stor grej av det här. Jag kollade med mitt försäkringsbolag. Har man en tilläggsförsäkring så gäller det för stulen eller bortttappad utrustning. I mitt fall upp till 35 000 kr. Vad gäller om man skulla skada en annan person så den blir invalid eller så. Så är det inte så enkelt som att man skulle få ett miljonskadestånd på sig. För att det skall ske så måste du bli fälld i en domstol / civilmål. Troligen krävs det bevisat att olyckan är förosakad av oaktsamhet. Ett ev skadestånd täcks troligen av din hemförsäkring. Så ta det lugnt flickor och pojkar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA