Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Förslag på systemkamera
-
Förslag på systemkamera
Publicerad av svinet på 28 september, 2009 vid 08:33Kan någon rekommendera några prisvärda systemkameror? Är ute efter att fota kite, övrig sport och natur.
Att kunna filma med den är inte viktigt.
Bör vara enkelt att hitta prisvärda objektiv. Föreslå gärna vilka objektiv man bör ha i ett första kit.Var skall man köpa? Skall man köpa kit eller hus och objektiv för sig? Kan ngn rek en bra väska?
Bra om den tål lite resande och så.
Har hört att Canon och Nikon är bra finns det andra seriösa märken.Har ingen erfarenhet av systemkamera mer än att man knäppt med någon annans till och från.
Vill helst inte ge mer än 10K för huset.
Tack på förhand!
/Martinsvinet svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Svinet;579130 wrote:Kan någon rekommendera några prisvärda systemkameror? Är ute efter att fota kite, övrig sport och natur.
Att kunna filma med den är inte viktigt.
Bör vara enkelt att hitta prisvärda objektiv. Föreslå gärna vilka objektiv man bör ha i ett första kit.Var skall man köpa? Skall man köpa kit eller hus och objektiv för sig? Kan ngn rek en bra väska?
Bra om den tål lite resande och så.
Har hört att Canon och Nikon är bra finns det andra seriösa märken.Har ingen erfarenhet av systemkamera mer än att man knäppt med någon annans till och från.
Vill helst inte ge mer än 10K för huset.
Tack på förhand!
/MartinFörst o främst: Lägg pengarna på objektiv o inte kamerahus. Kamerahus blir omorderna fort o gluggen håller bra begangatpriser om du vill sälja dem sen eller anvönda dem på ett annat kamerahus. Ska du plåta surf så är det en zoom som gäller.
Av en ren slump 🙂 så har jag en Nikon D50 (inte det snoffsigaste huset, jag vet, men kolla mitt galleri o avgör själv om de e nått att ha) tillsammans med en allaroundobjektiv Nikon 18-200mm/f3,5-5.6 (plus kitgluggen!). Är det bara ok väder (dvs ljus) så är det snabbt nog att plåta i slutartider på 1/1500 som e typ vad jag brukar plåta kiteíng i. Huset ligger väl på typ 3000sek. PMa om du e intresserad.
Tjipp
Niklas -
sourra;579134 wrote:Kom över på en pilsner nån kväll så ska vi snacka hus.
Gött mos! Jag hör av mig i veckan!
-
HatMan;579140 wrote:Först o främst: Lägg pengarna på objektiv o inte kamerahus. Kamerahus blir omorderna fort o gluggen håller bra begangatpriser om du vill sälja dem sen eller anvönda dem på ett annat kamerahus. Ska du plåta surf så är det en zoom som gäller.
Av en ren slump 🙂 så har jag en Nikon D50 (inte det snoffsigaste huset, jag vet, men kolla mitt galleri o avgör själv om de e nått att ha) tillsammans med en allaroundobjektiv Nikon 18-200mm/f3,5-5.6 (plus kitgluggen!). Är det bara ok väder (dvs ljus) så är det snabbt nog att plåta i slutartider på 1/1500 som e typ vad jag brukar plåta kiteíng i. Huset ligger väl på typ 3000sek. PMa om du e intresserad.
Tjipp
NiklasTack för tipset! Återkommer
-
sourra;579134 wrote:Kom över på en pilsner nån kväll så ska vi snacka hus.
sourras chat up lines are LEGENDARY… if he starts asking you to show some shoulder, just fucking bail outta there man.. I heard he is building something big, floppy, purple and petrol powered from him last night on msn.
-
skotten;579183 wrote:sourras chat up lines are LEGENDARY… if he starts asking you to show some shoulder, just fucking bail outta there man.. I heard he is building something big, floppy, purple and petrol powered from him last night on msn.
shait män dont use that shit on me sourra haha.
http://theplanetd.com/wp-content/uploads/2009/05/dildo-300×271.jpg
http://filmindustrybloggers.com/thegenredirector/files/2008/12/porkys-set-decoration.jpg
haha
-
jag kör med en pentax k10d och är supernöjd, enda nackdelen är dåligt med obejktiv på beg. marknaden men de stora plusset är väderskyddet! som ingen annan har i den prisklassen. nu finns ju även pentax k7 som är som d90 fast med väderskyddet då.. grymt bekväm är den med lättanvänd osv bör kollas upp om jag va du
-
Rickard_nr1;579269 wrote:jag kör med en pentax k10d och är supernöjd, enda nackdelen är dåligt med obejktiv på beg. marknaden men de stora plusset är väderskyddet! som ingen annan har i den prisklassen. nu finns ju även pentax k7 som är som d90 fast med väderskyddet då.. grymt bekväm är den med lättanvänd osv bör kollas upp om jag va du
Tackar! Skall ta med detta i beräkningen
-
Kolla kenrockwell.com där finns mycket info och tips, framförallt om nikon
-
Mackan;579390 wrote:Kolla kenrockwell.com där finns mycket info och tips, framförallt om nikon
fett! Tackar!
Logga in för att svara.