Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

• mav

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 10:31

Det finns absolut fördelar med att kunna ha luft kvar i LE när man ska med vinden eller halvind. Men vrider det och man ska mot vinden kan det vara ett bra alternativ att ha koll på. Dessutom kan man ha skadat armarna eller likn och man flyter bättre på draken om den är ihoprullad än på en helt uppfylld drake. (detta är givetvis ovanligare men fortfarande viktigt nog att ha med på listan enligt mig)

• skotten

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 12:47

true. but are you not easier to spot from land if you are just hanging onto the Leading edge?

And thanks for the best post I think I have ever read in here.

• kvabbso

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 13:12

lycka till grabbar, har ni beställt nassage och en varm bastu vid ankomsten

• johanw

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 15:31

rock n roll grabbar!! lycka till!!

• smaskens

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 15:41

Med tanke på vinden i natt så blir de goa vågor nära Götet. Fast om ni räknar med 9 timmar så hinner ni inte se dem.

• tobas

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 16:01

Borde ju kunna bli riktiga fetingvågor då SMHI förutspår 21-25m/s under natten på delar av sträckan. Mycket sällan man ser sådan angivelser där. Som sagt på KN. Lycka fetmycket till / Tobas

• mat

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 16:19

Fan vad gytt!! Lycka till guys! Vi håller kontakten. Jag kommer och fota i fall ni stannar i Varberg! men som sagt klart kör vi reportaget i Nordic Surfers Mag!!!

• mav

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 16:34

@skotten 504999 wrote:

true. but are you not easier to spot from land if you are just hanging onto the Leading edge?

And thanks for the best post I think I have ever read in here.

Tack för all support!

Skotten – Det är sant att man inte syns lika bra i detta fall, men är läget akut och man behöver ha nått med ordentlig bärighet så är detta ett bra alternativ att veta om(speciellt om draken än modell mindre).

Vi drar förbi nästan alla västkustspots imorn under dagen så man kan väl kollektivt säga – Vi ses imorn

• haze

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 17:16

@Mav 504978 wrote:

Bra tips!
    – Se till att ha tränat på att hantera nödsituationer:

* Att ta sig till draken utan att trassla in sig i linorna.
    * Att veta hur man håller draken för att den ska fungera som segel.
    * Hur man pyser ut all luft i LE och behåller luften i struttarna för att göra en flytboj.

Fan dessa praktiserade jag i dag. 2 km ut i Tarifa. Eller luften försvann ur leding edge när jag kraschade draken en sjätte gång. Sjukt skönt att man kunde segla tack vare kiten som segel i vattnet en bit och bli bogserad av en vindsurfare sista kilometerna. Simma med en kite som är halvfylld med vatten i leding edge och en bräda i leashen är inte att skoja med.

Som sagt alla borde träna på detta 😉

• samhansson

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 18:10

Men det blir ju jättejobbigt, uppförsbacke, ta gtb till malmö istället så är det nerförs.
    Ps. har ni sett prognosen för imorgon…..

• hugeo

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 19:02

ERiik, kör du fortfarande fjollkites? slå en signal när ni närmar er Torekov så ska jag vinka

• kitemaster

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 19:30

@HugeO 505089 wrote:

slå en signal när ni närmar er Torekov så ska jag vinka

Ja! Vilken toppenidé, vi ringer!
    Det tyckte GP och TV4 också att vi skulle göra när vi närmade oss.
    Vi finns dock på VHF kanal 16 hela vägen. Vårt CS är SD4919 (men okynnesring nu inte busungar)

Stay black, nu ska vi sova.

• arnolderik

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 20:41

@Haze 504834 wrote:

Nja ja är ju i Tarifa så tyvärr annars så hade jag gärna hängt på. Sjukt kul hade det varit! Men vi kör nog en downwind till Marocko nästa vecka så det är ju inte fel heller.

.

tjena! vi bor också i tarifa. Var brukar ni hänga/jobba?? Levante imorgon, kanske köra valdevaqueros? alltid kul att möta Svenskar här nere.
    mvh
    Erik

• kamikazekiteren

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 21:03

@JohanW 505035 wrote:

rock n roll grabbar!! lycka till!!

skal dom spela rock and rol? jag trodde dom skal bade??+

• schmitz

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 21:05

hoppas ni vet vad ni ger er in på.

med vind som pendlar mellan 7 och 20 ms och ösregn är det massor med respekt till er om ni fixar det, lycka till!

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.