Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag
-
Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag
milkman svarade 16 år, 1 månad sedan 50 Medlemmar · 133 Svar
-
ahaha, fan ni skulle till gtb ju, vilket misslyckande. min miormor kunde räkna ut att det inte skulle gå.
-
Gott jobbat, next time står mora flickan vid mål linjen med en krans och blåbärs soppa 😉 i bikini…
-
Bra jobbat killar. Inte illa att ni körde så långt i skitvädret. Det var ju ett jävla väder att ge sig ut i.
Nu har ni en sak till att skriva upp på listan till alla som vill ut på havet:
Alltid nya linor när man seglar långt!!
Tur i oturen att ni inte kom fram och trott att ni satt nytt rekord, då de 25 milen varit lite för kort. Lycka till nästa vända. Jag tror ni klara det nästa gång. -
-
men det e lite skillnad på att köra i brasilien eller marocko. här får man ju räkna in kylan som e sjukt knäckande
-
Jävligt kul initiativ, men det behövs ju lite längre sträcka för världsrekord.
Hoppas ni försöker igen. Starkt om ni fixar det! -
@sourra 505434 wrote:
Förstasidestoff på GP
GP har en informativ faktarutan under artikeln:
……En friflygande vinge kontrolleras med en eller flera linor, oftast 4……
Den är saxad ifrån wikipedia såg jag, 1 lina känns lite tufft. De menar antagligen när man har löst ut säkerhetssystemet 🙂
-
@surfmc 505547 wrote:
GP har en informativ faktarutan under artikeln:
……En friflygande vinge kontrolleras med en eller flera linor, oftast 4……
Den är saxad ifrån wikipedia såg jag, 1 lina känns lite tufft. De menar antagligen när man har löst ut säkerhetssystemet 🙂
Du måste tänka i nya baner, snart kör vi “wireless” 😉
Peter
-
lite för lat för att läsa artikeln men 300km på gps är ju grymt mkt kortare än 300km rak väg. Skulle gissa att malmö gbg borde bli över 300km om man ser exakta distansen man färdats. men de kanske inte va de han hade gjort i artikeln?
I vilket fall så är det sjukt mycket mer imponerande att göra det i svenskt höstrusk än i brasiliansk värme.
Logga in för att svara.