Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Första dansken som seglat Jaws?
-
Första dansken som seglat Jaws?
Publicerad av adde på 26 februari, 2004 vid 07:57Rasmus Baltersen D-36 (Naish) fick sin (och allas vår) dröm i uppfyllelse då han 20 februari 2004 både fick vindsurfa och tow-in surfa Jaws.
Enligt någon var han förste dansk, någon som vet om det stämmer?
Mera bilder och film på ingång på
riders.dk/adde
adde svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Skadeglad som man är, och med viss vetskap om att en del av våra danska surfvänner smygläser konfen, så är det ju rätt långt efter svenskarnas inträde på stället (Bringan och Olausson i alla fall)… ah! 😉
Surfa På!
-
dunken då? Jag har aldrig hört specifikt att just han seglat, men jag kan ju inte tänka mig något annat…
eller räknas han som spanjor nu för tiden?
-
Såklart att Dunken seglat Jaws, men är han dansk?
Han föddes i danmark (69?) och bodde där i 9 år innan han flyttade till Gran Canaria. I tolv år var han Spansk medborgare och tävlade för Spanien (segelnummer E11). Idag är väl bosatt i Andorra?
Teknisk sett är/var han Holländare efter sin pappa (mamman var dansk).
/adde
-
Tror inte Att Dunkerbäck är dansk längre, men det är möjligt att han har dubbla medborgarskap och då var han nog den förste dansk på jaws.
-
Dunken är ju inte dansk. Ej heller spansk. Dunken är från framtiden – jämför “Terminator”. Något annat svar på den mannens totala dominans finns inte.
Surfa På!
-
Den utbredda dialekten då?
inte österikisk som robotar från framtiden har,
inte spansk,
dansk? tja kanske, men inte lär man ha dialekt från man var nio år?
kanske man kan ana lite holländsk?kanske han kommer från en framtid mycke längre fram än terminator, då de har gått över från österikisk dialekt till dansk … och de använder vindsurfingbrädor istället för vapen …
vad tror ni?
-
En ölstinn Preben som terminator, tja varför inte den som lever får se…
-
Klart karl är från framtiden, han är ju jättestor.
Kan nån, kan Dunken!
/adde
-
Här finns lite att läsa http://www.worldspeedsailing.com/
Fast jag trodde inte att man hade hår på huvudet i framtiden
Logga in för att svara.