Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Första kite för snö och vatten?
-
@tobas 535188 wrote:
Mina PL kites är lätt betydligt bättre än allt vad Naish släppt en så länge och det gäller även mina äldre kites. Du kan få köpa 3 st Venom varav mellankiten en VII för 4500. Medföljer gör en sprillans ny bom med nya linor. Storlekarna är 10 13 o 19 och då kan du kita från 6-20 m/s när du lärt dig att hantera grejorna. Svänger du förbi Åre innan säsongsslut kan du få test grejorna.
PL är closed-cell foil utan massa trassliga bridlelinor, Autozenith och överlägset bäst absorbering av byiga vindar.
Må väl / Tobas
Jo, visst är de!
Det är ju därför ALLA kör på de kitesen… 🙂
Hur fan (i snäll ton) kan du bara komma med det påståendet, ärligt?
-
Not till mänskligheten: Följ alltid den gråa massans val. Se hur bra det funkar för lemmlarna! 😀
Inget fel på PL-kitesen… de fungerar fin-fint de med. Liksom mer eller mindre alla andra kites som nämnts i denna tråd.
/Kaj
-
Sa inte att det är något fel på PL! Eller??
Men påståendet är fel, enligt mig och hade fortfarande varit fel om det så hade stått Slingshot, Ozone, Cabrinha(nja kanske inte:)), Takoon eller North o.s.v. istället för Naish.
Nä du Tobas, prova en Torch om du inte redan gjort det! 🙂
Sen Kaj, så vet du väl att lämmeltåg bara är en myt!??
-
Spontant känns det som att man kan välja vilket j*vla märke som helst bara det inte är för gammalt och har bra säkerhetssystem. Tror att jag spar mig med C-kite ändå. De verkar bli jobbigare om man ska ha dem i bredare vindregister. Ska man börja med bara en kite så vill man kunna använda den så mycket som möjligt. 9-12 kvm bow/sle alltså.
Så, konkret fråga: Liquid Force Havoc 2008 12kvm, lagom bra skit? Hade med det ni skrivit hittills hellre satsat på 10kvm dock.
-
Sry Paul! Det var mest menat på skoj och brandfackla då det var så många på den här tråden med Naishanknytning. Vidhåller dock fortfarande att PL kitesen för det Krixa önskar är ett utmärkt alternativ. Dessutom har jag en annan uppfattning än dig om C-kites förträfflighet att börja med. Tog aldrig tillfället och prövade men såg några med facklor på Öin och det såg inte ut att va nå fel på dom heller ;-).
-
@tobas 535441 wrote:
Sry Paul! Det var mest menat på skoj och brandfackla då det var så många på den här tråden med Naishanknytning. Vidhåller dock fortfarande att PL kitesen för det Krixa önskar är ett utmärkt alternativ. Dessutom har jag en annan uppfattning än dig om C-kites förträfflighet att börja med. Tog aldrig tillfället och prövade men såg några med facklor på Öin och det såg inte ut att va nå fel på dom heller ;-).
Jo, jag började misstänka det…
Try it, you’ll love it!! 🙂
-
Fan vilket värdelöst forum det här är. Tacka vet jag http://www.900klubben.com för där kör alla samma märke.
-
@SkånePaul 535378 wrote:
Sa inte att det är något fel på PL! Eller??
Sa jag att du sagt det då? 😀
(Det här kan vi hålla på med… länge… 😉 )@SkånePaul 535378 wrote:
Men påståendet är fel, enligt mig och hade fortfarande varit fel om det så hade stått Slingshot, Ozone, Cabrinha(nja kanske inte:)), Takoon eller North o.s.v. istället för Naish.
Hi hi.
@SkånePaul 535378 wrote:
Sen Kaj, så vet du väl att lämmeltåg bara är en myt!??
Nääähäää, i så fall hade inte uttrycket ens funnits.
Det är ju därför ALLA tror på den myten. :cool2:(Whoa! Deja-vu, blev ju nästan som den ironiska “Det är ju därför ALLA kör på de kitesen”. Ha ha)
Puss å gonatt Steffo… var du än är.
/Kaj
-
Appropå lemmeltåg så vet jag inte om de kastar sig utför klippor. Men de kan traska rakt ut i vägen i så talrikt antal att halkrisken är en trafikfara. Helt galet hur en djurart kan vara som bortblåst för att sedan bara explodera i antal. Lemmelåren är rätt jobbiga för mig som ska se till att det ser snyggt ut i backarna här i Åre. Då får man åka med spaden och rensa backarna på blodfläckar o kadaver efter av pistmaskinerna överkörda gnagare ;-).
-
Det blev en 08 LF Havoc 10m i alla fall. Så snart får vi se om jag ska ångra det eller ej 😉
-
Nope, den var såld när jag fick svar från honom. Men en likadan fast vit. Jag hoppas det, jag lär yla här när jag testat!
-
you aint gonna be dissapointed mate, the LF riders will look after ya 🙂
Logga in för att svara.