Senaste nytt Forums Vågsurfing Första surfbrädan

• Första surfbrädan

Publicerad av amandadvns på 25 april, 2014 vid 10:09

Hej, jag ska köpa en surfbräda nu före sommaren men hade behövt hjälp att hitta vad för bräda. Har läst på lite olika sidor men har inte hittat något som kan hjälpa mig. Spenderar vanligtvis min tid på snowboard (tävlar osv) men åker även skateboard och wakeboard ibland, och har testat vågsurfa förut, så skulle inte säga att jag är helt nybörjare. Är det någon som har lite tips till mig? Antingen var jag kan hitta att köpa eller vad för typ? Jag är 165 lång & väger 48. Tack på förhand!

mag svarade 10 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mag

Medlem
    25 april, 2014 vid 16:44

Var har du tänkt surfa? Typ av vågor, Sverige eller utomlands?

• amandadvns

Medlem
    27 april, 2014 vid 21:07

Båda, men lär bli utomlands mest

• mag

Medlem
    28 april, 2014 vid 17:50

I Sverige är vågorna slöare så det krävs större, bredare och längre brädor än utomlands. Om du åker till ett mer känt surfställe (Frankrike, Spanien, Portugal) där du kan hyra i början så slipper du skaffa den stora förstabrädan och kan köpa en mindre andrabräda istället. Du som är lätt kan surfa mindre brädor mycket lättare och får snabbare inlärning på dem eftersom du har större felmarginal.