-
Första vågbräda och komplement till Freewave 86
Hej,
Jag har sökt och läst spaltmeter på formumet men inte riktigt hitta vad jag söker…
Jag söker ett bra komplement till min Fanatic Freewave 86 l från 2005 som jag gillar men som jag tycker blir en aning stor och stötig när jag kör 4,7 och mindre och är vågit eller choppigt.
Jag vill ha en lättåkt men lättsvängd bräda som hoppar bra och som går att lära sig att rida vågor med. Främst med 4,7 och 4,1 men även upp till 5,4.
Jag har främst tittat efter någon stubby typ Evo 75, JP RWW 76 eller Goya One 77 av årgång 2005-2008. Jag kommer ha den som hårdvindsbräda och bump n jump runt Göteborg men vill också börja köra lite vågor i Lejet eller Apelviken. Jag har också sneglat på någon twin men har förstått att dom inte är så kul för plattvatten och bump n jump? Funderar dock på om dessa brädor är för lika min Freewave då bredden på dessa är samma eller snarlik (57 cm)? Freewaven anses i tester vara “vågig” och exempelvis JP RWW (2005 och 2006) anses vara freerideig – är dom för lika varandra då för att det ska vara meningsfullt att ha båda?
Väger 76 kg och är säker på vattenstarter men sätter ännu inte 100% av gipparna…
Tacksam för tips och synpunkter!
//Anders
Logga in för att svara.