Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första vågis för en tung surfare.

• rasmus_w

Medlem
    3 september, 2009 vid 08:41

Själv är jag mer sugen på att skaffa en vågis med vågekvationen på.

• hellgren

Medlem
    3 september, 2009 vid 19:23

Fan, får inte tag i Soulsurfer nu när jag hade bestämt mig.. Hade ju hoppats på att få hit den tills imorn..

Men när jag letar runt lite hittar jag en On Soul Wave LTD (Wave) 97 på surfspot.se för under 4000.. Vad är det för fel på dom?

Ingen annan som har en schysst vågis till salu för omkring 4000?

• ola-h

Medlem
    3 september, 2009 vid 19:50

Har tyvärr ingen koll på On.

• hellgren

Medlem
    3 september, 2009 vid 20:17

Va!? Nu skojjar du 😉

någon annan?

• raggarn

Medlem
    3 september, 2009 vid 23:11

vill minnas att flera On brädor både våg och slalom fick bra kritik i tyska blaskor
    när de var i ropet mitten, slutet 90-tal..?? ska damma av några gamla tidningar när jag hinner…och kolla
    de kallades väl retro-line för några år sedan …så om dessa är välbyggda (byggda var….??) det vet väl Spot-grabbarna….
    så kan de vara bra köp om man inte måste ha det senaste
    kan flika in att jag köpte en röd Mistral 263 98-99?? vågis i bra skick för kaffepengar
    och hade gulddagar med den när Apel´n gick av 31/7 – 1/8 14-18 m/sek
    stundtals fett överriggad m 5,3 men brädan passade perfekt i de vågorna
    har lyckas bygga på mig +90kg nu….tyvärr… 🙁
    så segelstorlekar +brädvolymer har modifierats uppåt
    men är supernöjd m brädan
    jag är iallafall såld på vågisar från 98-01
    fanatic/goya hade väl en också med lite mer volym runt den tiden …som ska va grymma
    lite synpunkter från min horisont….hoppas att det är till hjälp

• raggarn

Medlem
    3 september, 2009 vid 23:20
    Carl R;572727 wrote:
    Jag hoppar in i tråden med en vääldigt viktig fråga för mig.

Är det bara äldre Naish-vågisar som finns med flames? Eller finns det nyare vågisar med flames? Det känns som att * den dagen * det är dags att segla vågis så kan jag fan inte köpa bräda nummer 5 utan att det är flames på den. Så det lär ju påverka på nåt sätt hur långt bort vågseglandet är.
    😀

99-00 körde Naish m flames…. även på ett par freerides
    riktigt fina greijor…och välbyggda
    kanske lite livliga och nervösa som nybörjarvågisar

men personliga favoriter… 🙂

hade inte Quattro några m flames …..??

• hellgren

Medlem
    4 september, 2009 vid 10:06
    Raggarn;573047 wrote:
    vill minnas att flera On brädor både våg och slalom fick bra kritik i tyska blaskor
    när de var i ropet mitten, slutet 90-tal..?? ska damma av några gamla tidningar när jag hinner…och kolla
    de kallades väl retro-line för några år sedan …så om dessa är välbyggda (byggda var….??) det vet väl Spot-grabbarna….
    så kan de vara bra köp om man inte måste ha det senaste
    kan flika in att jag köpte en röd Mistral 263 98-99?? vågis i bra skick för kaffepengar
    och hade gulddagar med den när Apel´n gick av 31/7 – 1/8 14-18 m/sek
    stundtals fett överriggad m 5,3 men brädan passade perfekt i de vågorna
    har lyckas bygga på mig +90kg nu….tyvärr… 🙁
    så segelstorlekar +brädvolymer har modifierats uppåt
    men är supernöjd m brädan
    jag är iallafall såld på vågisar från 98-01
    fanatic/goya hade väl en också med lite mer volym runt den tiden …som ska va grymma
    lite synpunkter från min horisont….hoppas att det är till hjälp

Tack för input! Dock är dom ju nya från butik.. Så, så hemskt gamla borde dom inte vara. Men måtten verkar mer som äldre brädor.. Skumt

ta en titt http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=278&category_id=23&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

• raggarn

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:51
    hellgren;573158 wrote:
    Tack för input! Dock är dom ju nya från butik.. Så, så hemskt gamla borde dom inte vara. Men måtten verkar mer som äldre brädor.. Skumt

ta en titt http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=278&category_id=23&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

på hemsidan under pricelist står det ju att man kan ladda ned 2005 års prislista…??
    vet ej om det är rätt ….men har fått för mig att de är NOS ( new old stock)
    och att shapen är från nå´nstans runt 99-00 , det var ju lite dribbel med ägande
    och de dök upp som postorderfirma till slut…
    men som sagt jag bara gissar…
    men jag tror att brädorna (shapen) är helt ok …ska försöka hitta de gamla testerna..
    vet dock mindre om tillverkning
    men ser ju stabilt ut på den gamla? hemsidan…. on-boards.com

• hellgren

Medlem
    4 september, 2009 vid 15:20

Hmm.. Ja du har nog rätt..

Frågan är ju då om man inte hellre köper en 2005:a med modernare shape? Dom kan inte va så hoppvänliga dom där va?

• hellgren

Medlem
    10 september, 2009 vid 18:54

Förlåt att jag drar upp en gammal tråd.. Men jag blir f-i-mej tokig!

Inga brädor till mig! Ola, en Evo 80, aldelles för liten va? Jag är SÅ desperat! 🙂

• ola-h

Medlem
    10 september, 2009 vid 19:55

Det finns 100-kilosseglare som gillar EVO 80 som hårdvindare. Den har bredd/yta nog att funka. men der blir rent volymmässigt en mycket lite bräda. Jag tror inte det är någon bra ide.

• hellgren

Medlem
    10 september, 2009 vid 19:58

Någonstans vet jag ju att du har rätt.. Men det e så trist! Finns ingen bräda som passar mig i storlek och pris. Allt är antingen för litet, för dyrt eller för gammalt..

• v-thun

Medlem
    11 september, 2009 vid 13:53

Tack vare alla tips har jag nu skaffat mig en vågbräda:P De blev en AHD Maui Force 8’0” 68l från 2002 för blyga tusenlappen. Nu ska även jag befinna mig på vattnet när de blåser kuling:D

• hellgren

Medlem
    11 september, 2009 vid 14:07

Grattis! My search goes on.. 🙁

• endy

Medlem
    11 september, 2009 vid 14:08

Jag har en kompis som säljer sin Fanatic Goya PM 86, är i fint skick och till bra pris.
    Skicka pm vid intresse

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Första vågis för en tung surfare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.