Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förstärka masten med epoxylim?

• Förstärka masten med epoxylim?

Publicerad av safesurfer på 17 mars, 2003 vid 09:22

Jag har en gammal mast fiberspar worldcup65% som jag tycker funkar okej forfarande. Problemet är att bommen har börjat slita på masten. Tänkte att man kanske kan förstärka masten just där man fäster bommen med lite tvåkomponen epoxylim från clasohlson 60kr. Någon som har testat detta eller har någon varning.

safesurfer svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2003 vid 09:39

Det lät inte som en dålig idé. Kom ihåg att det man inte kan laga med silvertejp kan man hutta.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2003 vid 09:39

jag gjorde så när jag köpte en begagnad mast för två år sedan. Den var sliten som din så väven var naken här o var dock använde jag inte epoxi-lim på tub. detta är ju ganska trögflytande. I stället köpte jag epoxi i en båt affär, jag köpte en rejäl sats i stil med 1 kg. Bra att ha till andra grejor också. Det håller sig ganska bra så man kan ha glädje i minst ett år av satsen. När man man blandat bas o härdare så är det bara att stryka ut, blir ung som fernissa. kan bli droppar förstås. jag “målade” hela masten i princip, obetydligg viktökning det blir ett tunt lager.
    Köp t ex NM expoxi eller Internationals.
    Samma epoxi använde jag med socker först pålagt på en bräda för att förbättra halkskyddet. Funkade bra

• jogo

Medlem
    17 mars, 2003 vid 10:29

Hej!
    Jag har fixat till en gammal glasfibermast på nämnda sätt, dock blandade jag min epoxi själv. Tänk på att det rinner rätt så mycket. Skall du samtidigt förstärka masten med ett lager glasfiber gör du klokt i att tejpa med silvertejp runt den indränkta väven för att på så sätt förhindra att det rinner.
    /Jonas

• safesurfer

Medlem
    17 mars, 2003 vid 11:36

Tack för tipsen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förstärka masten med epoxylim?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.