Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Förstörd bil i Habo Ljung
-
Förstörd bil i Habo Ljung
Publicerad av gnutten på 2 oktober, 2006 vid 18:29Var och surfade i Habo Ljung idag, och märkte när jag körde hem att någon har tryckt in en stor buckla i biltaket. Förhoppningsvis är det en olyckshändelse och om någon känner sig träffad, finns jag på 0709-714759.
Är det någon som har sett något? Jag var i Habo mellan 16:30 och 19:00 och min bil stod ungefär mitt på den vanliga parkeringen. Det är ljusgrå Toyota HiAce (minibuss).
Oregistrerad svarade 16 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Har fått lite information om vem det var nu. Nu gäller det bara att få tag på killen. Alla gör vi misstag, men man får fan ta och stå för det man orsakar.
-
Bra Gnutten! Hoppas det löser sig!
Dom pengarna kunde man ju lagt på annat!Spontant undrar man ju bara vad han hade där att göra!
-
En sån buckla kräver sin man. Kört på ett bowlingklot? Det lär inte vara en vanlig “olyckshändelse” på parkeringsplatsen. .s
-
Var tydligen ett flygande segel. En kompis från klubben såg det hela och lyckades fånga seglet innan det flög iväg längre och orskade mer skada. Killen som tappade det kör F2 chili och ett simmer onshore 5.7. Men jag vet inte hans namn (ännu…).
Det borde ju vara någon här på konfen som vet vem det är. Skicka gärna ett PM till mig.
-
Han kanske inte insåg att hans segel råkade bula till en bil när det flög omkring… Att tänka på innan man samlar ihop lynchmobben kanske.
-
Tja!
Känner igen bilen o min rigg flög oturligt iväg igår, en stund av avsaknad av koncentration… URSÄKTA!!!
Såg inte alls bucklan igår, såg inte ut att ha blivit något därifrån jag stod…
Tänkte inte på det mer sen… Hade aldrig dragit om jag sett att det hänt något!hör av dig till mig på: 0706-643273
mvh
Ola -
Känns skönt att det löst sig nu. Inte min meing att lyncha någon på konfen. Habo är ett ganska lurig ställe att rigga på och parkeringsplatsen ligger precis nedanför och fångar upp.
-
Oregistrerad
Gäst3 oktober, 2006 vid 15:50Verkar vara tunn plåt i de där japanska bilarna. Undra hur en Mercedes eller VW sett ut? ;o)
-
@Oregistrerad]Verkar vara tunn plåt i de där japanska bilarna. Undra hur en Mercedes eller VW sett ut? o)[/QUOTE wrote:
För ett par år sedan så var det en rigg som blåste in i en ny Mercedes vid Skaris där jag surfar, blev lika stora skador där om inte mera! Både framskärm, huv, vänster takstolpe och tak blev förstört. Så det beror nog på hur illa riggen träffar bilen.
På samma ställe några veckor senare så backar en jävla AGRONOM KLEPTOMAN över min rigg med traktor och släp, och bara kör därifrån utan att säga något, vittnen hade sett allt men viste inte vem bondtjyven var, men allt löste sig med försäkringsbolaget…… -
Kanske daxs att försöka dra sig bort mot gräsmattan när man riggar, den ligger ju sidan om parkeringen och inte direkt framför bilarna. Olyckor händer så lätt, även för de rutinerade.
Funderar på om man skall montera lite spik på framrutan för att på så vis uppmuntra riggning på annat håll… än framför mitt lilla hjärta… :-P. Men då är det väl inte bara en bukla man fått när man kommer upp…
/Klang
-
En ide är att när man riggat klart sätter man dit brädan (lägg den nära riggen förberedd med mastfäste och fena) utan att släppa riggen och bär ner ekipaget till vattenbrynet nedanför slänten. Då blåser inga prylar omkring och alla är glada. Blåser det mycket brukar jag göra så och det funkar hur bra som helst.
Har sett oförsiktiga riggningar med där variotoppar på fladdrande segel dunkar fina hål i motorhuven på bilar etc… Olyckor händer men man kan ju minimera dom.
Har själv varit 20cm från att sabba hela seglet när det blåste in i ett träd och där var deet fina grenar som bara väntade. Lärde mig läxan där typ…
//Jonas
-
Heder åt Ola!
Bra jobbat! Detta visar återigen att det är lätt att tro det värsta
om folk. Förlåt… Det gjorde faktiskt jag också denna gång! -
Krille surfarn
Gäst5 oktober, 2006 vid 10:52surfen wrote:Oregistrerad wrote:På samma ställe några veckor senare så backar en jävla AGRONOM KLEPTOMAN över min rigg med traktor och släp, och bara kör därifrån utan att säga något, vittnen hade sett allt men viste inte vem bondtjyven var, men allt löste sig med försäkringsbolaget……
Förbannade lantbrukare! 😡 Det är inte det första gången det händer. Ingen respekt som hellst. Värre än fågelskådare. Jävla idioter 😡/Krille
Diskussionen ‘Förstörd bil i Habo Ljung’ är stängd för nya svar.