-
Försvunnen, Saknad bräda!
Hej!
Förra torsdagen var jag i Gislövs Hammar och surfade. Var på väg in och körde för nära udden. Vinden dog då den hade vridit mot nord och var lite frånlandsvind och jag trillade och blev spolad av nån inte alltför stor våg. Simmade ikapp riggen som såg konstig ut, det var för att brädan saknades… Såg mig omkring men såg ingen bräda överhuvudtaget. Simturen in tog minst 15 min med en sjunkande rigg… Väl på stranden såg jag inget heller. Sprang ner längs stranden utan resultat och fick sen tag i en kikare men den gav heller ingen hjälp.Ingen på land eller vatten verkar ha sett något heller.
Satte mig i bilen och körde söderut via Skillinge, Borrby och Mälarhusen utan resultat.
Den felande länken var ett trasigt gummi. Väldigt förvånande då jag kollade den för ett tag sen och är inte särskilt mycket använd. De säkerthets tampar som ska hålla ihop om det går av pajjade med… Förmodligen drev den först in en liten bit med vågen och sen ut mot Bornholm… På kvällen/natten vred det mot sydväst… så nånstans på Östersjön…Brädan är en GOYA Custom 78 använd för tredje gången…
Får väl vara glad att man kunde ta sig in själv… dock surt med en ny bräda som bara är borta!
Tänk en extra gång när du är ute och det vrider till frånlandsvind!! Det var flera ute här men ingen som såg varken mig eller min bräda! Ta det försiktigt!Är det någon som sett eller hört om en upphittad bräda så kanske det kan vara min!
Tacksam för tips!
Tack till Love som kollade stranden ner till Skillinge dagen efter!!Linus
Logga in för att svara.