Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fortaleza – cumbuco

• Fortaleza – cumbuco

Publicerad av virena på 25 november, 2007 vid 18:25

Hej hopp!

Nan som har bra tips pa posada el hostel i Fortaleza man kan stanna en natt som ar nara bra kommunikation till cumbuco nasta dag. Kommer dit pa onsdag tror jag:laugh: .

roland svarade 17 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • eddie

Medlem
    25 november, 2007 vid 19:58

Ta en taxi direkt till Cumbuco… det tar ca 45 min.
    Skriv till min mail () så kan jag ev ordna en kille som kommer o hämtar dig… billigare än en vanlig taxi.

• samhansson

Medlem
    25 november, 2007 vid 21:13

vart ska man bo???? var bor ni? hittade dethär, verkar ok http://www.durobeach.com men vore ball o bor nära ni andra.

• virena

Medlem
    25 november, 2007 vid 22:11

Hej hej!

Tack Eddie, jag har kanske en skjuts pa gang, men om det inte blir nat sa hor jag av mig till dig. Himlans sychsst.

Sam, har ingen som helst aning om vart jag skall bo i cumbuco. Tror jag loser det nar jag kommer dit orkar inte planera sa mkt, livet ar lixom Beleza har i brasil. Reser sjalv, men man hittar ju alltid folk. Vi ses val i cubuco Sam, nar kommer du dit?

Virre

• samhansson

Medlem
    25 november, 2007 vid 22:59

det gör vi, kommer 13 dec, ses snart då

• vicky

Medlem
    29 november, 2007 vid 00:02

Da kom du idag.
    Vi er uppe norr och kajtar i en mega lagun.
    Vinden er trog i CUMbuco sa har ars.
    Dra langre norrut om ni vill kajta.

Bo i lagenhet om du ska stanna lange annars nan pousada.
    Bluewind der Eddie bodde ar ju smeltdegen i stan.

Viktor vart tog du vagen med vaginal kramen?

• roland

Medlem
    29 november, 2007 vid 01:07

Nytt rekord i paracuru idag inte mer en 6 gonger som dom korde in i varandra. Sammanlagt 13 kites en gong var dom 3 det e kul att se pa nar dom forsoker reda ut linorna! Dom ska tydligen dopa om paracuru till nova polonia

• virena

Medlem
    29 november, 2007 vid 12:53

Later ju sadar kul, hade tankt att rora mig mot paracuru snart.

Vicky vad ar det for grym lagun ni hittat med mkt vid. Narmre Jeri eller?

MVH Virena

• boombastik

Medlem
    4 december, 2007 vid 15:22

Nu är ni fan inte rättvisa… men ni låter lagom bortskämda. Ni glömde kanske bort att ni är vid en sandstrand som är 500 mil lång. Att ni väljer att kita i samma vattenpöl som alla andra är inte Cumbucos fel… Det finns en massa laguner i området. Lagner som ni inte vet var de ligger, det är därför ni trängs i turist pölen med de andra blekansiktena. Cumbuco är grymt, om man har lite pejl på tillvaron så har man en egen lagun med perfekt vind och 30 gradigt vatten typ varje dag under hela hösten fram till februari.

Jag har fan kitat lite var stans runt om i världen och av allt jag sätt så är Cumbuco i alla fall nummer ett på min listan så lite fel måste ni ändå hålla med om att ni har.

Om det är så att ni bor dåligt eller behöver tips och råd om hur ni ska ta er ur er misära leverne så är ni välkommna att höra av er, gå till:

http://www.kitetravel.com/index.php?option=com_travel&task=showOffer&id=164&Itemid=

Så lovar jag att jag kan erbjuda något som får flatshop att likna ett rån på öppen gata.

Så är det med det, bara så ni vet.

/Boombastik kungen av de brasilianska sanddynorna

• boombastik

Medlem
    4 december, 2007 vid 15:29

http://www.kitetravel.com/index.php?option=com_travel&task=showOffer&id=164&Itemid=

Det är så bra det kan bli, allt annat är sämre helt enkelt.

• vicky

Medlem
    4 december, 2007 vid 21:03

http://www.google.com/maps?ie=UTF8&ll=-2.962241,-40.399475&spn=1.297371,2.013245&t=h&z=9&om=1

Där någonstans, kan inte hitta den precis nu men den är varje kitesurfares dröm minus inga brudar, lite sunkig mat, vid halvmåne blir den lite mindre.

• christian12345

Medlem
    4 december, 2007 vid 23:46
    BOOMBASTIK;432402 wrote:
    (..) ni är vid en sandstrand som är 500 mil lång. Att ni väljer att kita i samma vattenpöl som alla andra är inte Cumbucos fel… Det finns en massa laguner i området(..)

Och inte bara laguner; djupa bukter och skyddade vikar ar det ocksa fullt av om man bara ger sig lite tid. Jag kommer precis tillbaka fran sex timmar downwind och vi hittade flera trevliga plattvattenspots och nagra fina vagor ocksa.

Men det skulle vara kul om du ville dela med dig av dina laguner, Boombastik. Kunde man kanske ringa dig och fa lite tips? vad har du for telefonnummer?

Christian

• roland

Medlem
    5 december, 2007 vid 23:35

@BOOMBASTIK 432402 wrote:

Nu är ni fan inte rättvisa… men ni låter lagom bortskämda. Ni glömde kanske bort att ni är vid en sandstrand som är 500 mil lång. Att ni väljer att kita i samma vattenpöl som alla andra är inte Cumbucos fel… Det finns en massa laguner i området. Lagner som ni inte vet var de ligger, det är därför ni trängs i turist pölen med de andra blekansiktena. Cumbuco är grymt, om man har lite pejl på tillvaron så har man en egen lagun med perfekt vind och 30 gradigt vatten typ varje dag under hela hösten fram till februari.

Jag har fan kitat lite var stans runt om i världen och av allt jag sätt så är Cumbuco i alla fall nummer ett på min listan så lite fel måste ni ändå hålla med om att ni har.

Om det är så att ni bor dåligt eller behöver tips och råd om hur ni ska ta er ur er misära leverne så är ni välkommna att höra av er, gå till:

Så lovar jag att jag kan erbjuda något som får flatshop att likna ett rån på öppen gata.

Så är det med det, bara så ni vet.

/Boombastik kungen av de brasilianska sanddynorna

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAH
    Fy fan va bra! E det lika bra om man inte bor i ditt hus?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA