Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Fortaleza?
-
no idea. Förra året var vindsäsongen försjkuten en månad enligt alla lokals. Och då dog vinden just efter jul. Du får nog mer timmar på vattnet i december. men vågorna blir fina i januari
-
japp låter bra då blir det jul o nyår så tar man med vågbrädan! Nimas problemas! Skall alla bo i paracuru? Inne i stan eller på hotelle?
-
Det låter ju som man vill bo i paracuru? Är bil ett måste för att vara där? Finns det några allternativ?
Vilket resebolag skall man gå genom för att komma dit med ok pris?
-
bil e ett måste om man inte bor på hotellet i paracuru och bara vill köra där. Dem kan fixa transport
-
Om vi går ihop ett helt gäng så kan jag kanske fixa ett bra pris på resa, en polare har ett resebolag. Jag funderar på att sticka i mitten på nov.
/Peter
-
Det är ganska billigt att hyra bil i Paracuru, e ny fyra st så ska ni absolut inte betala mer än tusen spänn i veckan!
-
jag å tjejen funderar på att sticka 10e november. http://www.framtidsresor.se säljer direktflyg Landvetter-Fortaleza för 6950kr + flygpl.skatt. för två veckor.
Finns det något billigare? Rätt smidigt med direktflyg me.
nic
-
Fick precis bad news från svenskarna nere i Paracuru. Vinden är visst kass detta året, inte i närheten av vad det var förra året..
Kanske ska börja fundera på att boka om resan… Var? -
förra året hyrde vi ett hus för 1000 spänn i månaden. tusen spänn i veckan är rena rånet. Bo på hostel nån dag sen kolla med locals över ett par caipirinhas så får ni fett med billigt.
-
Peter, Nic, skall vi gå ihop och dra samtidigt? Jag hade iofs tänkt stanna längre än två veckor men det vore ball att åka samtidigt..
-
Pousada villa verde är ett schysst ställe med rimliga priser. Väldigt snäll dam som håller stället. Hon fixar allt man vill ha. Ligger 3 min gång från centrum. 80 spänn/natt för dubbelrum tror jag det kostar om man stannar minst en vecka.
-
Jävligt bra ställe. Fick inbrott tre gånger, knäckte två brädor, blev skadad tre gånger och gjorde slut med tjejen en gång…. På en månad.
-
Så vad klagar du för?
Peppe, skall du ut och resa något i vinter? Kom till cabarete så kan vi kela….eller ivf ligga sked.
Logga in för att svara.