Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fortuna beach 30 min innan tromben slog till mot Helsingborg

• Fortuna beach 30 min innan tromben slog till mot Helsingborg

Publicerad av eagletech19 på 18 augusti, 2007 vid 10:17

Tjenare

Det har varit mycket ostabilt väder här nere i skåne,men torsdagens väder var nog det värsta på många år.:crazy:
    Från strålande sol till åskväder på 30 min.

Lite bilder 5 minuter innan vi gick upp med buller och bång:wink:

Fler bilder på http://www.kiteaddicts.net

eagletech19 svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • olle-2

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 10:26

Såg ni tromben, kanske fotade den. Posta gärna bilden i så fall.

Olle

• eagletech19

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 10:46

@-Olle- 406621 wrote:

Såg ni tromben, kanske fotade den. Posta gärna bilden i så fall.

Olle

Tjenare

Läste på morgonen efter i Helsingborgs Dagblad om åverkan den gjort på en verkstadsbyggnad :smirk:
    Tromben hade ryckt av 50m2 siporex tak på byggnaden

Roger

• marcel_101

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 11:56

ja o jag kan inte påstå det va med många sekunder jag o mattias han lägga ner våra kites innan det smällde på =)………man körde lite vände sig om och såg en svart vägg bakom sig, då fick man fart in =)

• eagletech19

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 19:40

Tjenare

Såhär såg det ut 5km från oss efter vi slutade kita :blush:
    http://www.webbkampanj.com/xtra/20070817/

//R

• olle-2

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 21:56

Satan, där hade man inte haft mycket att sätta emot…med eller utan depower. Uppenbarligen lyckades ni bra med att läsa vädret, visar bara hur viktigt det är att hela tiden hålla ett öga på analkande molnformationer.

• eagletech19

Medlem
    19 augusti, 2007 vid 05:59

@-Olle- 406769 wrote:

Satan, där hade man inte haft mycket att sätta emot…med eller utan depower. Uppenbarligen lyckades ni bra med att läsa vädret, visar bara hur viktigt det är att hela tiden hålla ett öga på analkande molnformationer.

Jepp dom senaste 4 veckorna har man fått gå upp från vattnet flera gånger pga åskmoln .

Har även fått mig en urladdning som blev knall med 10 cm blixt mellan händer och bom.
    Det var 2 veckor sen och strålande sol, blå himmel som på 15 min blev virvelvindar och åskmoln. Vinden låg på 8-10m/s som plötsligt blev 2m/s så kitarna bara trillade, 2 min senare kom vinden tillbaka med ca 15m/s och virvlar i vattnet. Fy fan säger jag bara:wink:

Nu vill vi ha höst med riktiga stormar som man är kan lita på.

Mvh/Roger

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA