Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvara surfgrejor i bilen…

• Förvara surfgrejor i bilen…

Publicerad av challq på 13 september, 2008 vid 14:14

Jo! Jag har en liten fråga som jag satt och funderade över:
    Det är så att min familj har haft en bil “till övers” nu den senaste månaden, en Volvo 850.
    Jag tog tillfället i akt och lade in nästan alla mina surfprylar i bilen för “att alltid vara redo”, om det skulle bli något bra surf.
    Men när solen står på blir det ju ganska/jävligt varmt i bilen, kan detta skada mina vindsurfingprylar?
    Kan tänka mej att monofilmen/x-ply’n inte tycker om så mycket värme..
    Har haft dem där i över en månad nu och surfat med dem kanske 3 gånger.
    Är det safe att ha dem där eller borde jag flytta in dem i garaget, eller kan de helt enkelt redan ha tagit skada?
    Blev lite orolig.

styret svarade 16 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • argulander

Medlem
    13 september, 2008 vid 18:30

Tror inte det är så stor risk för grejorna, men bilen blir väl urkig efter ett tag?

Klas

• davo

Medlem
    13 september, 2008 vid 21:31

Testa din smurf. Hoppas du får inbrott…så har du kvar skum doft, inga grejer o pappersarbete.

• challq

Medlem
    14 september, 2008 vid 01:55

Joo, jag kände att det doftade lite illa sist jag körde. 😉
    Jag får väl vädra ur bilen lite innan jag lämnar tillbaka den. 🙂
    Men om den enda risken är inbrott så är den värd att ta, är ju ofantligt jobbigt att släpa grejerna upp och ner för trappor och gångar varje gång man ska surfa.
    Sen är risken för inbrott ganska liten också.
    Tror nog mest tjuvarna skulle tycka det var jobbigt att det låg så mycket skit i bilen då det bara finns en sittplats.
    Fast får väl ta in fen-bagen kanske.

• styret

Medlem
    14 september, 2008 vid 06:59

Jag har förvarat mina surfgrejer i bilen i typ 5 år och aldrig märkt att något tar skada trots öländska sommrar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvara surfgrejor i bilen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.