Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing förvaring av utrustning?

• förvaring av utrustning?

Publicerad av skansen på 21 juni, 2005 vid 19:51

Hej! idag ringde jag mitt försäkringsbolag och frågade om min hemförsäkring täckte ventuell stöld av min windsurf-utrustning vilket den inte gjorde utan jag var tvungen att teckan en försäkring som kostade 240 kr/år. kändes ju helt ok så långt, men så frågade jag om villkor och sa då att brädan ju ligger i en inlåst lokal där det finns flertalet små segelbåtar och dylikt. kruxet är att flera har nyckel dit och då gällde tydligen inte försäkringen frown.gif

jag var alltsåp tvungen att ha ett separat ”skåp” med eget lås på med min utrustning i för att försäkringen skulle gälla. det finns inga sådana i lokalen jag har prylarna i. hur har ni andra löst det? byggt ett eget skåp? hyrt? köpt? som det ser ut nu får jag ta med mig grejerna hem efter varje gång jag kört vilket jag ju såklart hellre gör än låter dem ligga där nere och veta att allt kan gå miste.. (det brukar vara rätt mycket inbrott där, förvisso mest knarkare som letar skitsaker men mina prylar lär vara mest stöldbegärliga där inne)

tacksam för svar grabbar och tjejer. surfa lugnt!

charlieb svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2005 vid 21:11

Jag funderar på att flytta vissa av mina surfprylar till källaren i den fastighet som jag bor i och är nyfiken på hur många som har fått sina prylar stulna på ett sånt ställe.
    Surfprylar kan ju inte vara det optimala att sno för en vanlig tjuv. Prylarna tar stor plats(svårt att få med sig) och det är relativt få utövare(risk att prylarna känns igen vid försäljning).

• xavier

Medlem
    21 juni, 2005 vid 21:44

vårt källarförråd bröts upp och lämnades sedan orört trots att det innehöll flera någorlunda nya segel och master, samt ett par bommar.

En polares hela dykuttrustning försvann när hans källarförråd länsades. men då tog de oxo ALLT som fanns där.

Det känns som om heta w-surf prylar inte borde vara världens mest lättsålda. var ska de sälja dem? blocket eller steffo om de ska få täckning över hela landet…

/P

• skansen

Medlem
    21 juni, 2005 vid 22:02

tack för svar! det kan nog mycket väl vara som ni säger att det ju inte är lättsålda grejer då det ändå är såpass få utövare och det på så vis är relativt lätt att känna igen sina stulna grejer som blir sålda om det skulle hända..

men ändå så finns det nånstans i tanken att det finns så dumma as som kanske tar och förstör grejerna bara för att jävlas. men å andra sidan om man tänker så så borde man ju inte äga nånting smile.gif jag får försöka hitta ett bra ställe att gömma sakerna på.. det är möjligt att det går att ordna.

• mattap

Medlem
    22 juni, 2005 vid 06:29

tjena! Jag hade tidigare mina grejjer i lägenheten. Högst upp utan hiss, funkade helt enkelt inte!

Nu har jag prylarna i min bostadsrätts källarutrymme. Annat folk har lite annat skit där också, typ däck, cyklar osv!

Till å börja med så tror jag inte folk fattar värdet av prylarna, sen går det inte att sälja, + att det är bökigt att bära ut det från källarn. Nää, jag är inte orolig längre, ibörjan sprang jag dock ner då och då för att kolla så grejjerna var kvar tongue.gif

Lycka till

• charlieb

Medlem
    22 juni, 2005 vid 08:52

Jag har mina grejor försäkrade genom trygghansa inte så mycket för att de kan bli stula och sålda till mindre nogräknade personer utan att OM det blir inbrott (bilen eller förådet) så finns risken att de kanske inte stjäl utan bara trachar grejorna, använda nya vågen som pulka nerför kullerstensbackarna…

Charlie

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing förvaring av utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.