Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring av våt dräkt…

• oaxen

Medlem
    21 februari, 2007 vid 11:31

@wind-lover 366194 wrote:

Min våtdräkt har jag först torkat och sen vikt tvådubbelt ut och in och sen laggt in den i ett värmerum på en hylla…

Ajajajajajaaj

Inte vika!

Inte varmt!

• wind-lover

Medlem
    21 februari, 2007 vid 11:33

@Oåxen 366200 wrote:

Ajajajajajaaj

Inte vika!

Inte varmt!

oohpss

• wind-lover

Medlem
    21 februari, 2007 vid 11:41

okej
    -inte vika
    -inte hänga ööh?
    men jag har ingen uppblåstbarhängare…

kan jag ta en rätt stor plasthängare och hänga den i garaget dådå istället??

• diil

Medlem
    21 februari, 2007 vid 12:01

Riktigt breda kavajgalgar måste ju funka lika bra som uppblåsbara. Jag tror folk menar att man ska undvika de halvcentimeterbreda plastgalgarna med en liten hake på var sida för klänningars axelband, de kan säkert sabba en våtdräkt riktigt bra. Använder man en galge med som är typ fem cm bred så borde det vara det bästa. Jag har mina hängande på vinden, i typ +10 grader.

/D

• royn

Medlem
    21 februari, 2007 vid 12:25

Aiiiiiight… Verkar som det får bli breda galgar…uppblåsbara eller inte!

Måste erkänna att särskrivningar är lite kul ändå 😉 Kommer säkert bidra med fler exempel framöver, men vad gör man inte för att få folk att le lite 😉

• rasmus_w

Medlem
    21 februari, 2007 vid 14:07

Sen är det nog lite olika från dräkt till dräkt. Min “torr dräkt”, en NP 4000 från -99 eller så, har hängt på galge under nästan hela sitt liv och den hänger med än även om det verkar vara lite “lim släpp” (släpp sa jag. SLÄPP!) vid knäförstärkningarna.

Ica Karlaplan hade härom månaden ett anslag som sa “Ursäkta röran. Vi byter ut våra kassa diskar”. Himla bra att de gör det. Och det gör visst att hålla sig till ämnet och ändå inte.

• bananen

Medlem
    21 februari, 2007 vid 15:50

Hade min dräkt (torrdräkt, inte torr dräkt) inlämnad på en dykardräktsverkstad och fick en utskällning för att jag hade förvarat min dräkt hängande, ihop rullad skulle det vara, med armarna över bröstet, för att spara på kedjan.

Fuck the police, tänkte jag, jädra gummi-hitler, men han hade säkert rätt.

• nlc

Medlem
    24 februari, 2007 vid 06:51

En liten fundering: Jag har mina neoprendräkter i en ganska stor skrubb där även handdukar och en del vinterkläder förvaras -> det mesta där inne luktar gummi… Men om det är som Bananens gummi-hitler säger att torrdräkter ska förvaras ihop rullad och inte hängande så kanske man kan slippa det problemet ? Hur luftigt behöver det egentligen vara runt omkring ?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring av våt dräkt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.