Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Fotstroppspluggar

• Fotstroppspluggar

Publicerad av snaffe på 7 februari, 2009 vid 23:13

Tjena hemmafixare!
    Har en vågbräda där skruvarna till fotstropparna går upp väldigt lätt. Har provat nya skruvar och spänner dom riktigt hårt men verkar som inget hjälper. Frågan är! Är det jobbigt att byta fotstroppspluggar och hur gör man detta lättast? Tänkte i så fall satsa på varianten med dubbla skruvar så man slipper tvistande fotstroppar mm.

kapten-k svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • neven

Medlem
    9 februari, 2009 vid 08:39

Har du testat typ Loc-tite och liknande? Jag hade en snowboard där skruvarna gick upp alltförjämnan men med lite loc-tite i så hände det aldrig igen.

• svenne

Medlem
    9 februari, 2009 vid 09:02

Du kan också testa en grövre skruv. Köpte en bräda av Pugge en gång som var omskruvad med riktigt grov byggskruv och de stropparna satt extremt bra. Köp vanlig galvad byggskruv med insexfattning, grövre än den skruv du har. Kapa av så att den är lika lång som originalet och sen är det bara att skruva i. Finns i alla välsorterade bygg/järnaffärer.

Om det inte funkar eller om du spräcker pluggarna kan du byta. Men det går förmodligen kanonbra med Pugge-tricket.

• snaffe

Medlem
    9 februari, 2009 vid 14:22

Hur gör jag för att radera mitt inlägg? Har fått betydligt fler svar på forumet.

• kapten-k

Medlem
    9 februari, 2009 vid 22:24

@Svenne 529426 wrote:

Du kan också testa en grövre skruv. Köpte en bräda av Pugge en gång som var omskruvad med riktigt grov byggskruv och de stropparna satt extremt bra. Köp vanlig galvad byggskruv med insexfattning, grövre än den skruv du har. Kapa av så att den är lika lång som originalet och sen är det bara att skruva i. Finns i alla välsorterade bygg/järnaffärer.

Om det inte funkar eller om du spräcker pluggarna kan du byta. Men det går förmodligen kanonbra med Pugge-tricket.

galvat rostar apa på västkusten. jag tappade en powerbox för jag körde med galvad bult, spaltkorrosion vid bultskallen, bulten var helt genomrostad efter 2år i lomma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Fotstroppspluggar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.