Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fra Astrorock til Electric Rock

• fra Astrorock til Electric Rock

Publicerad av knutman på 4 juni, 2003 vid 15:59

Hei,

Jeg surfer på Astrorock. Fixer nå jibbing og vannstart på denne og seiler, når vinden tillater det, på min mindre fanatic Fly (77 liter). Ettersom Astrorocken begynner å kjennes litt tråkig tenkte jeg å oppgradere meg, men det koster jo en hel del å kjöpe en nyerere bräda (årsmodell 2000 og senere). Kunne dog tenke meg å legge opp til 2000 kroner for å få meg en bräda med mer liv i, men er nå blitt tilbudt en Electric Rock for 400 kroner.

Spörsmålet er om det er noe poeng? Jeg vil som sagt ha en litt livligere bräda som jeg kan hoppe litt med, og som kjennes mindre (Astrorocken er 125 liter og Electric Rocken er ca. 100 liter). Vil ha brädan som en freestyle å leke meg med når vinden gjör at Fanaticen blir for liten.

400 kroner er jo ikke så mye penger, men er det verdt det? Vil Electricen kjennes mer spennende enn Astrorocken? Skal jeg heller vente å spare ihop til en nyere bräda? Noen tips?

knut

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2003 vid 18:14

Byt då fort som möjigt till Electric Rocken. Det är en mycket roligare bräda som faktiskt ligger helt i linje med hur brädorna ser ut idag (den var 10år före sin tid). Kort ganska bred och rolig som fan att surfa.

• pajas

Medlem
    5 juni, 2003 vid 08:46

Electric Rock är min absoluta favvobräda väldigt kul och planar upp tidigt och lättseglad vilket jag märkte när sålde min electric och köpte en Fanatic JAG…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2003 vid 08:55

du får nog en livligare bräda ifall du
    köper en nosnosedesign med modernmastfotsplacering,
    ca 15 längre bak än Electric Rock, har själv
    aldrig seglat Electric Rock men det är en gammaldesign
    från -89 eller -90, har seglat andra bic brädor från den tiden.
    Satsa hellre på en slalom nonose från -95 -96 eller
    så eller fanatic gecko 265 istället, modernare
    och mycket livligare mot förmodan.

Kan du segla på en Fly (vågbräda) 77 liter och
    vattenstarta så harva inte runt på antika grejor.

Bland slalomprylar om en revolution kring -95, ganska
    fulländade.(tex Mistral Energy -95, klockad i 39knop)

Waverevolutionen kom med JP, och Naish ca -98.

Widestyle är ju bra nybörjarbrädor men dyra fortfarande
    i andrahand.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2003 vid 08:58

Tror inte direkt att Electric Rocken har en scoop rockerlinje som klarar av mycket annat än
    planing och gippar, rätta mig om jag har fel.

• pajas

Medlem
    5 juni, 2003 vid 10:44

njaeee det är väl ingen vågbräda direkt den gammla electricen…. men saknar den ibland iaf *snyft* med sitt kretskorts mönster och lite knubbiga utseende
    körde 5.0 och 5.8 Tomas P segel på den

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2003 vid 10:56

*snyft*

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fra Astrorock til Electric Rock

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.