-
Fråga….
I hur hårda vindar kan man gå ut i med en 15 kvadratare??? Det blåser 9m/s nu o min 9/5 e det pyspunka i o det e ju inge kul… Har presis fått 15 kvadraten o vet inte riktigt vad den går för… Tacksam för svar…
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fråga….
I hur hårda vindar kan man gå ut i med en 15 kvadratare??? Det blåser 9m/s nu o min 9/5 e det pyspunka i o det e ju inge kul… Har presis fått 15 kvadraten o vet inte riktigt vad den går för… Tacksam för svar…
Det beror mycket på hur bra du är, hur mycket du väger och hur stor bräda du har.. Vad det är för drake påverkar oxå en hel del.
Jag var ute och körde min x3 16kvm idag på 13m/s.. men å andra sidan så har jag en 115cm lång bräda och väger typ 85kg..
// honk
Det hadde juuh varit bra och veta vad det är för kite ? typ hög AR mellan AR … depowern varierar nämligen mellan märkena. jag kör tex. min 15 en bit över 10 m/s men det är mycket teknik oxå, tricket är och hålla kiten vid vattnet (lågt) hela tiden tills du vill flyga ; )
Ett tipps är att be din polare hålla dig bak i selen medan du launchar, kan du inte stå still själv med kiten kl 12 så ska du nog avakta ; )
//Pan
Tack grabbar… Jag gick ut o det gick bra tills blåsan exploderade o jag fick simma typ 3 km men sånt får man ta va… Ringde återfösäljaren o ska få en ny om 2 veckor men ni ska veta att jag blev förvånad när den bara small i luften
Får man fråga vad det var för typ av kite som sprängs i luften? Wipika månne?!
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fråga….
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.