• Fråga….

Publicerad av lenthy på 14 maj, 2004 vid 16:06

I hur hårda vindar kan man gå ut i med en 15 kvadratare??? Det blåser 9m/s nu o min 9/5 e det pyspunka i o det e ju inge kul… Har presis fått 15 kvadraten o vet inte riktigt vad den går för… Tacksam för svar…

anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2004 vid 18:08

Det beror mycket på hur bra du är, hur mycket du väger och hur stor bräda du har.. Vad det är för drake påverkar oxå en hel del.

Jag var ute och körde min x3 16kvm idag på 13m/s.. men å andra sidan så har jag en 115cm lång bräda och väger typ 85kg..

// honk

• kitelife

Medlem
    14 maj, 2004 vid 19:10

Det hadde juuh varit bra och veta vad det är för kite ? typ hög AR mellan AR … depowern varierar nämligen mellan märkena. jag kör tex. min 15 en bit över 10 m/s men det är mycket teknik oxå, tricket är och hålla kiten vid vattnet (lågt) hela tiden tills du vill flyga ; )

Ett tipps är att be din polare hålla dig bak i selen medan du launchar, kan du inte stå still själv med kiten kl 12 så ska du nog avakta ; )

//Pan

• lenthy

Medlem
    14 maj, 2004 vid 20:09

Tack grabbar… Jag gick ut o det gick bra tills blåsan exploderade o jag fick simma typ 3 km men sånt får man ta va… Ringde återfösäljaren o ska få en ny om 2 veckor men ni ska veta att jag blev förvånad när den bara small i luften smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2004 vid 20:32

Får man fråga vad det var för typ av kite som sprängs i luften? Wipika månne?!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.