Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga om Niel Pryde VS

• Fråga om Niel Pryde VS

Publicerad av anonym-anvandare på 17 oktober, 1999 vid 14:38

Är det någon som testat eller fortfarande kör på ett NP VS?
    Jag vet att det är gammalt men funderar ändå på att köpa en
    7.0 från -97…Är det någe bra eller är det fullt med cambers?

anonym-anvandare svarade 25 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kris

Medlem
    18 oktober, 1999 vid 06:51

Jag har ett VS 6.3 som har hängt med länge nu (-96), det har små cambers (2 eller 3) men det är mycket lätt att både rigga och segla. Jag har aldrig behövt rätta till dem vid riggning och de har heller aldrig poppat ut efteråt.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 1999 vid 11:12

Jag har ett VS 5.1 från -97 (sista året modellen tillverkades). Det har en camber och är väldigt lättriggat. Seglet är lätthanterligt och det känns stabilt när det är byigt.
    /F

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 1999 vid 21:14

har ett VS 7.0 det är kanon bra och lätt(vikt).seglade på det hela sommaren, även lätt att duckjiba och jippa med, Men det ska inte dras så mycket i nedhalet som på andra camber segel……….MVH Nes

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga om Niel Pryde VS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.